English

فرماندار آستارا:

برای اجرای طرح تکاپو سهم شهرستان ۲۲ آستارا میلیارد تومان بوده است

فرماندار آستارا گفت: برای اجرای طرح تکاپو سهم شهرستان ۲۲ میلیارد تومان بوده است و در کنار سایر تسهیلاتی که برای آستارا در نظر گرفته شده است، امیدواریم شاهد جهش های خوبی در بخش اشتغال زایی باشیم.

برای اجرای طرح تکاپو سهم شهرستان ۲۲ آستارا  میلیارد تومان بوده است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، یونس رنجکش در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان آستارا اضافه کرد: این طرح های پیشنهاد دستگاههای اجرایی مختلف بوده است که پس از بررسی های کارشناسی به کار گروه ارسال شده است و باید پس از این مرحله جهت معرفی به بانک های عامل از طریق دبیر خانه مستقر در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شود.

فرماندار آستارا ادامه داد: برای این طرح های پیشنهادی بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات طرح تکاپو مصوب شده است.

رنجکش افزود: راهنمایی درست متقاضیان و هدایت آنها براساس قوانین و آیین نامه های تعریف شده برای دریافت تسهیلات بانکی از جمله وظایفی است که دستگاههای اجرایی باید با دقت انجام دهند و هیچ کس حق سرگردان کردن مراجع و طولانی کردن پروسه دریافت تسهیلات در شهرستان را ندارد.

وی گفت: بزودی برش شهرستانی اعتبارات مربوط به اشتغال پایدار روستایی شامل طرح های مشاغل خانگی و کارفرمایی نیز اعلام خواهد شد که ۸۰ درصد از این تسهیلات باید برای طرح‌های در حوزه گردشگری و بوم گردی پرداخت شود.

کارگروه اشتغال استارا

تصویب ۳۳ طرح اشتغالزایی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری

وی یادآور شد: این طرح ها شامل ۱۵ طرح ارائه شده از سوی صنعت، معدن و تجارت، ۸ طرح ارایه شده از سوی اداره شیلات در حوزه آبزی پروری، ۵ طرح معرفی شده از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، 3 طرح مربوط به حوزه جهاد کشاورزی و 2 طرح مربوط به خدمات ورزشی ارائه شده از سوی اداره ورزش و جوانان می باشد.

به گفته فرماندار آستارا با پرداخت این تسهیلات از سوی بانک های عامل بیش از ۲۸۰مورد اشتغال مستقیم در کنار اشتغال های غیر مستقیم در این مجموعه ها ایجاد می شود.

رنجکش ضمن تاکید بر هر چه کوتاه تر شدن پروسه درخواست تا تصویب طرح ها در شهرستان از مسوولان دستگاههای اجرایی شهرستان خواست تا کلیه پرونده های متقاضیان را ظرف یک هفته بررسی و پس از ارایه نظرات کارشناسی به کارگروه برای تصویب ارایه دهند.

 وی اظهار داشت: هر میزان بتوانیم چرخه تصویب طرح ها کوتاه تر شود به همان میزان سرعت اجرایی شدن طرح بیشتر خواهد شد.

فرماندار استارا یادآور شد: برای اجرای طرح تکاپو سهم شهرستان ۲۲ میلیارد تومان بوده است و در کنار سایر تسهیلاتی که برای آستارا در نظر گرفته شده است، امیدواریم شاهد جهش های خوبی در بخش اشتغال زایی باشیم.

رنجکش از متقاضیان خواست تا مراجعه به سامانه ی مربوطه نسبت به ثبت در خواست های خود اقدام کنند.

فرماندار آستارا همچنین تاکید کرد : فرصت های شغلی ایجاد شده باید براساس واقعیت ها باشد و دستگاههای اجرایی دقت لازم را دراین زمینه داشته باشند و معرفی نیروهای کار به تامین اجتماعی ملاک اشتغال هایی پایدار خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه