English

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان:

مقابله با قاچاق سازمان یافته باید اولویت نخست متولیان این حوزه باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مقابله با قاچاق سازمان یافته باید اولویت نخست متولیان این حوزه باشد، البته این امر منافاتی با عمل به وظایف مقابله‌ای با قاچاق در حوزه‌های دیگر ندارد.

 مقابله با قاچاق سازمان یافته باید اولویت نخست متولیان این حوزه باشد

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج ازکردستان، حسین خوش‌اقبال شامگاه امروز در دهمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: مقابله با قاچاق سازمان یافته باید اولویت نخست متولیان این حوزه باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مدیران از فرصتی که برای نقش‌آفرینی آنها فراهم شده برای خدمت به مردم و حل مشکلات شهروندان و برطرف کردن آنچه در یک کلام، گرفتاری مردم عنوان می‌شود، استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به آغاز دهه چهارم عمر انقلاب و نظام گفت: برای مسئولان زیبنده نیست که هنوز شاهد تعطیلی روزانه کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی، به دلیل حل‌ نکردن موضوع قاچاق باشند چرا که افزایش بیکاری از اصلی‌ترین تبعات تعطیلی واحدهای تولیدی است.

وی تصریح کرد: اگر آثار مخرب قاچاق را در امر تولید، تجارت و اشتغال لمس کردیم سهم هر کدام از ما به عنوان مسئولانی که در این موضوع می‌بایست ایفای نقش کنند، باید مشخص شود.

خوش اقبال گفت: اگر مروری در مسائل حوزه قاچاق انجام شود قصور و کوتاهی همه ما، به نوعی، اثبات خواهد شد چرا که نتوانستیم تولیدات داخلی را توسعه داده و به متولیان کمک کرده و آنها را هدایت کنیم تا با جلوگیری از تعطیل شدن تولیدی‌ها مانع پیش آمدن مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای جامعه شویم.

ایشان مقابله با قاچاق را نیازمند عزم جدی همگانی دانست و افزود: اگر بار مقابله با قاچاق صرفاً بر دوش نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی تحمیل شده و سهم دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ در این میان نادیده گرفته شود یقیناً مسیری که طی می‌شود صحیح نخواهد بود.

 

کمیسیون قاچاق کالا

وی با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه، در رابطه با توقیف کالاهای قاچاق خاطر نشان کرد: باید این سؤال را مطرح کرد که چه اتفاقی افتاده که برخی کالاهایی که تا دیروز در شماری از مناطق، مردم با نفرت به آنها نگاه می‌کردند، امروز جامعه گرفتار استفاده از آنها شده ‌است.

مبارزه باقاچاق نیازمند نقش آفرینی همگانی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: پاسخ این سؤال مشخص می‌کند که مبارزه با قاچاق نیازمند نقش‌آفرینی همگانی است؛ دستگاه‌های فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، صدا و سیما و رسانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها باید در امر مقابله با قاچاق نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: تک‌تک دستگاه‌هایی که عضو کمیسیون هستند باید عملکردشان را مرور کرده و با کار کارشناسی، میزان موفقیت خود را در عمل به وظایف‌شان ارزیابی کنند؛ باید از خود بپرسیم چرا بعد از 39 سال هنوز در بحث مقابله با قاچاق به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.

خوش‌اقبال به ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق اشاره و تصریح کرد: شرح وظایف ادارات مختلف در مقابله با قاچاق مشخص است و هر دستگاهی باید برای عمل به وظیفه‌اش راهکارهای علمی با قابلیت اجرایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان موازی‌کاری و عدم هماهنگی دستگاه‌های عمل‌کننده را از مشکلات عرصه مقابله با قاچاق عنوان کرد و افزود: در پیش گرفتن یک رویه عملیاتی که منتج به نتیجه شده و ثمر آن را مردم ببینند باید در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی اظهار کرد: بسیاری از افرادی که اکنون به شغل‌هایی چون مسافرکشی روی آورده‌اند قبلاً در واحدهای تولیدی مشغول به کار بوده‌اند که اکنون بر اثر قاچاق کالا تعطیل شده‌اند؛ روش‌های مقابله با معضل قاچاق باید تغییر یافته و بر مداری قرار گیرد که به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

خوش‌اقبال ضرورت اطلاع‌رسانی مدیران به مردم درباره خدمات نظام و دولت را در ایام دهه فجر یادآور شد و گفت: ضروری است مردم بویژه نسل جوان بدانند که نظام و دولت با وجود همه مشکلاتی که وجود داشته، خدمات ارزشمندی به مردم ارائه کرده‌اند.

وی در پیش بودن روزهای پایانی سال و وظایف دستگاه‌هایی که باید در این ایام خدمات‌رسانی بیشتری را در دستور کار داشته باشند یادآوری کرد و افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی باید تلاش کنند که بازار سروسامانی بیشتری داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار کرد: پیش‌بینی نیاز بازار شب عید یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلات برای مردم است که دستگاه‌های مسئول در این زمینه باید به وظایف خود عمل کنند.

وی گفت: توقع از نیروهای مرزبانی استان این است که در گذرگاه‌های مرزی با جدیت از ورود میوه و کالاهایی که ممکن است روال قانونی لازم برای ورود آنها به کشور طی نشده باشد، ممانعت کنند.

خوش‌اقبال از دستگاه‌های عضو کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خواست گزارش عملکرد خود را جهت ارزیابی و اقدام لازم، هر سه ماه یک بار به دبیرخانه کمیسیون ارسال کنند تا درجهت مبارزه اصولی وبابرنامه شاهد ازبین رفتن قاچاق سازمان یافته درکردستان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه