English

رئیس پلیس راهور استان لرستان:

اعلام آمار جان باختگان حوادث ترافیکی بر عهده پلیس است

سرهنگ منوچهر مرادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، درحوزه تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل، با 3 درصد کاهش مواجه بوده‌ایم.

اعلام آمار جان باختگان حوادث ترافیکی بر عهده پلیس است

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، سرهنگ منوچهر مرادی، گفت: جهت بررسی روند کاهش یا افزایش آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری، فقط باید به آمار ارائه شده از سوی پلیس توجه کرد.

رئیس پلیس راهور لرستان، افزود: چندی پیش مرکز پزشکی قانونی لرستان آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات را با افزایشی 40 درصدی عنوان کرد که این آمار نادرست بود.

وی تصریح کرد: آمار پزشکی قانونی لرستان مربوط به حوزه دورن شهری نبود و همه موارد از جمله مرگ و میر ناشی از تصادف وسایل نقلیه کشاورزی که خارج از حوزه شهری است را نیز در این آمار گنجانده بودند.

سرهنگ مرادی، گفت: از ابتدای امسال، مرگ 61درصدی عابرین پیاده را در سطح استان لرستان داشته‌ایم که از این میزان، سن تقریبی 37 نفر از آنان بالای 60 سال بوده است.

احداث گذرگاه مکانیزه برای سالمندان لرستانی ضروری است

وی عمده‌ترین عامل تصادف برای افراد سالمند را کهولت سن، نابینایی، کم بینایی، نداشتن تحرک لازم، کم شنوایی دانست و تاکید کرد: متاسفانه، عدم وجود گذرگاه‌های مکانیزه برای افراد سالمند در شهرهای استان لرستان یکی از عامل‌های اصلی و اساسی بروز حوادث اینچنینی است که باید به آن توجه شود.

سرهنگ مرادی، گفت: در ده ماهه اخیر تعداد 9 هزار و 500 دستگاه توسط راهنمایی و رانندگی توقیف شده است و تاکید کرد: کنترل موتورسیکلت‌ها می‌تواند تا حد زیادی از بروز حوادث درون شهری جلوگیری کند.

رئیس پلیس راهور لرستان با اشاره به اینکه 20 هزار دستگاه تراکتور در استان وجود دارند که 10 هزار دستگاه از این تعداد قابلیت شماره‌گذاری دارند، گفت: هفته گذشته بر اساس تفاهم‌نامه‌ منعقده با سازمان جهاد کشاورزی استان مقرر شد؛ این دسته افراد از طریق مراکز خدمات کشاورزی در روستاها و دهیاری ها نسبت به اخذ گواهینامه رانندگی اقدام کنند.

سرهنگ منوچهر مرادی در پایان تاکید کرد: امیدوارم همکاران ما در دستگاه‌های اجرایی استان، قوه قضائیه و به طور خاص، سازمان پزشکی قانونی استان لرستان، از اعلام آمار فوتی‌ها خودداری کرده و این وظیفه را بر عهده پلیس راهور قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه