English

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

بودجه ۹۷ کشور و استان تفاوت زیادی با سال قبل ندارد

نمانیده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی:در سال ۹۵ کمتر از ۱۰ میلیارد تومان بودجه قرآنی پرداخت کرد و در سال ۹۶ هم ۱۰۰ میلیارد تومان و ۵۰ درصد از بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی مصوب پرداخت شد و این عدد در سال ۹۷ به ۴۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

 بودجه ۹۷ کشور و استان تفاوت زیادی با سال قبل ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در رابطه با بودجه۹۷اظهار داشت: بودجه ۹۷ کشور و استان تفاوت زیادی با سال قبل نداشته و حل مشکلات و کمک به رشد اقتصاد مقاومتی نمی کند و در مدت ۵ سال فعالیت رشد بودجه‌ای ۳ برابری را داشته‌ایم، اما چنین رشدی را در بحث حقوق و دستمزد نداشتیم و برج دولت بیشتر خرجش بوده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش نمایندگان مشهد، گفت: این موضوع از سه دوره قبل مطرح بوده و در تبریز به‌صورت مستقل که کوچکتر از مشهد بوده ۶ نماینده دارد و این شهر به همراه کلات ۵ نماینده دارد و موضوع استانی شدن نمایندگان هم محاسن و معایب خود را دارد و بخشی از نمایندگان مخالف و برخی دیگر موافق استانی شدن بودند و من جزو مخالفان استانی شدن هستم و معتقدم که باید به همان شکل شهری باشد.

پژمان‌فر تصریح کرد: فلسفه مالیات در کشور ما گم شده است و باید رسانه‌ها روی موضوع کار کنند و وقتی دنبال اصلاح رفتارهای غلط نباشیم تخلف‌ها بیشتر می‌شود و امروز یکی دیگر از مشکلات در بحث قاچاق کالا بوده است و معتقدم که جرایم در آن حدی نبوده که فرد متخلف را مجاب به عدم انجام این کار نکند.

وی تاکید کرد: ریشه مشکلات در گران اداره‌کردن کشور و تحمیل برخی هزینه‌ها بوده است و امروز بیشتر از ۴۰ درصد درآمد نفتی برای اداره کشور وجود ندارد و ۶۰ درصد مابقی باید در سایر حوزه‌ها پیگیری کنیم و معتقدم که دولت‌ها توانایی شفاف کردن هزینه‌ها، اخذ مالیات، جلوگیری از تخلفات و مبارزه قاطع با قاچاق کالا را دارند، پس چرا اجازه روشن شدن درآمدها و عبور از فرار مالیاتی را نمی‌دهند و قطعاً علت آن این است که دانه‌درشت‌ها خودشان ذی‌نفع هستند.
پژمانفر

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بودجه‌های قرانی، خاطرنشان کرد: امروز قرآن و فعالیت‌های قرآنی اولویت بودجه‌ای کشور نیست و مهمترین سند کشور باید در بوجه‌های فرهنگی باشد و متاسفانه سهم آن تنها ۶ دهم درصد است و در فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی شورای عالی دستگاه‌های قرآنی را با حضور ۶ وزیر و مسئول مرتبط تشکیل داده‌ایم و اگر کار به درستی انجام شود برنامه‌های موثری در حوزه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی خواهیم داشت.

تراز سهم استان در بودجه ۶ درصد بوده است، در حالی معتقدیم باید ۸ درصد باشد.

پژمان‌فر گفت: در سال ۹۵ کمتر از ۱۰ میلیارد تومان بودجه قرآنی پرداخت کرد و در سال ۹۶ هم ۱۰۰ میلیارد تومان و ۵۰ درصد از بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی مصوب پرداخت شد و این عدد در سال ۹۷ به ۴۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی افزود: در حوزه زیارت ۱۵ میلیارد تومان برای سه شهر مشهد، قم و شیراز در سال ۹۷ اختصاص یافته است، رقمی که پاسخگوی مشهد نیست و نیازمان برای مشهد هزار میلیارد تومان است و در برنامه ششم توسعه هیچ نگاهی به این موضوع نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روند موجود در موسسات مالی و اعتباری را مناسب نمی‌دانم، بیان کرد: این موضوع را قبل ایجاد مشکلات موسسه میزان و دیگر موسسات متخلف و غیرقانونی بارها به مسئولان بانک مرکزی گوشزد کردیم که متاسفانه توجهی نشد و باید هرکس که تخلف کرده مجازات شود، اما امروز مجازات‌ها فقط برای مردم است و امروز داریم جبران سوءمدیریت‌مان را از بیت‌المال و بودجه عمومی می‌دهیم.

پژمان‌فر تصریح کرد: بیش از ۶ ماه قبل ۱۸۰ نماینده مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی طرح سوال کردند که جواب نگرفتند و حتی در برخی موارد برخورد دیکتاتوری شد و اجازه طرح سوال از رئیس جمهور حتی در یک جلسه غیرعلنی داده نشد.

وی با بیان اینکه در کنار مشکلات موسسات مالی مشکلاتی را در مجموعه‌هایی همچون پدیده شاهد بودیم، تاکید کرد: عدم پاسخگو‌یی‌ها میزان نارضایتی مردم را بالا می‌برد و فاصله آن‌ها را از نظام بیشتر می‌کند و تجمع‌ها به‌وجود می‌آید و معتقدم که برخی از آمارهای ارائه شده توسط مسئولان بانک مرکزی ۱۰۰ درصد دروغ است و نسبت به ارائه گزارش‌های غلط به مردم گلایه‌مند هستیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مخالف جدایی ورزش از جوانان هستم و حدود ۱۰ سال قبل سازمان‌های ملی جوانان و تربیت‌بدنی در قالب وزارتخانه ورزش و جوانان ادغام شد و علت آنکه ناکارآمد دیده شده تدوین نشدن برنامه‌های تخصصی بوده است و موضوع جدایی این دو حوزه در قالب لایحه‌ای در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.

پژمان‌فر گفت: در حوزه گردشگری مذهبی در مشهد در ۱۰ ماهه امسال نسبتبه مدت مشابه سال قبل رشد ۲۰ درصدی گردشگر خارجی را داشتیم و امروز آنچیزی که مشاهده می‌شود بر اساس توسعه زیرساخت‌ها نبوده است و در دهه‌های کرامت و شفاعت، ایام نوروز و نیمه دوم شهریور ماه که اوج حضور زائران و گردشگران را داریم با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: می‌توانیم اقتصاد مبتنی بر غیرنفت را در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال ۹۴ ردیف مشخصی برای حاشیه شهر مشهد داشتیم، خاطرنشان کرد: این موضوع در سال ۹۷ حذف شده و در کمیسیون تلفیق نهایی شد و بودجه ۵۹ میلیارد تومانی برای مشهد پیش‌بینی شد که ۴۰ میلیارد آن سهم حاشیه شهر است؛ همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان برای حاشیه شهرها به تصویب رسیده که اگر سهم ۶۰ میلیارد تومانی مشهد از این بودجه تخصیص یابد با آن ۴۰ میلیارد تومان قبل به رقم ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.
پژمانفر+موج

پژمان‌فر تصریح کرد: آمار بازداشتی‌ها در تجمعات اخیر در برخی رسانه‌ها صحیح نبود و عمده بازداشتی‌ها که نقشی نداشتند با تعهد کتبی آزاد شدند و عمده بازداشتی‌های باقی مانده در فتنه ۸۸، آسیب زدن به بیت‌المال و ایجاد دیگر مشکلات نقش داشتند و با مشارکت مردم و دستگاه‌های انتظامی و قضائی جلوی متخلفان گرفته شد.

وی تاکید کرد: در این رابطه دستگاه‌های امنیتی و شخص وزیر اطلاعات به مجلس شورای اسلامی آمدند و گزارش‌های خود را ارائه دادند و همه چیز برای مردم روشن شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحمیل ۳۶ درصد هزینه سربار هیچ توجیهی ندارد، افزود: این موضوع در کل کشور آزاردهنده است و تعطیل شدن مشهد نخ، کارت مشهد و ایجاد مشکلات جدی در کارخانجات صنعتی یک هشدار بزرگ بوده است، آن هم در شرایطی که آمار بیکاری در مشهد رو به رشد است و باید به‌طور جد با کسانی که به هر نحو قصد سوءاستفاده و ایجاد مشکل را دارند برخورد کرد و این مشکلات را باید در تراز ملی حل کرد.

پژمان‌فر گفت: موضوع بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی که یک سرمایه ملی و جهانی بوده چند سال بوده که مطرح است و در این رابطه اعتراضاتی داشتیم که منجر به ملقی شدن طرح تاچ شد و با وجود آنکه مصوبه آن را داشتیم برخی از مسئولان از جمله استاندار خراسان رضوی به این مصوبه تمکین نکردند و نمونه آخر آن تخریب مسجد حوض معجردار بود و در این رابطه نامه‌ای جهت ورود مستقیم دادستان کل کشور ارسال شده است و از وزیر دادگستری هم درخواست شده که این موضوع را پیگیری کند.
پژمانفر+موج

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه