English

عضو شورای شهر مادوان مطرح کرد:

بی‌توجهی آشکار به شوراها در تدوین بودجه ۹۷ شهرداری‌ها

عضو شورای شهر مادوان گفت: بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری‌ها که بدون نظر کارشناسی شورای عالی استان‌ها تدوین‌شده بی‌توجهی آشکار به ظرفیت جامعه شورایی است.

بی‌توجهی آشکار به شوراها در تدوین بودجه 97 شهرداری‌ها

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، حاتم پیام اظهار کرد:  استفاده از ظرفیت شوراها به‌عنوان گسترده‌ترین و مؤثرترین نماد تصمیم‌گیری محلی کشور و بهره‌مندی از نظرات آن‌ها قبل از ابلاغ طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط با مدیریت محلی به کارآمدی و اثرگذاری برنامه‌ها کمک می‌کند.
پیام افزود: بخشنامه بودجه سال ۹۷ شهرداری‌ها بدون نگاه به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بودجه‌ای شوراها و با دورنمای حذف کامل حق الجلسه شوراها تدوین‌شده است.

وی بیان داشت: ازجمله محدودیت‌های اعمال‌شده در بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری‌ها برای بودجه شورای شهرها می‌توان به حذف درآمدهای نسبتاً پایدار شهرداری‌ها از بودجه شوراها و وابستگی بودجه شوراها به درصدی از تحقق درآمدهای ناپایدار شهرداری‌ها نام برد با حذف‌های درآمد پایدار از سهمیه بودجه شوراها این امکان وجود دارد شورای شهرهایی که سطح درآمد ناشی از ساخت ساز و عوارض محلی پایینی دارند از دریافت حق الجلسه محروم شوند متأسفانه این وابستگی همراه با محدودیت شدید انتظار جامعه شورایی شهرها را برآورده نمی‌کند.

معاون اجرایی شورای اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: اگرچه اصلاح آیین‌نامه پرداخت حق الجلسه به اعضای شوراها وابستگی حقوق مزایای شوراها به حقوق مزایای شهرداران را حذف کرد اما وابستگی بودجه شوراها به تحقق درصدی از درآمد ناپایدار شهرداری‌ها و حذف برخی ردیف‌های درآمدی شهرداری‌ها این وابستگی و محدودیت در پرداخت را پررنگ‌تر کرده و درصورتی‌که بخشنامه اصلاح نگردد این امکان وجود دارد برخی شوراها به‌ویژه شهرهای کوچک در طول دوره از گرفتن حداقل حق الجلسه محروم باشند.

عضو شورای شهرستان بویراحمد افزود: بر اساس قانون شوراهای اسلامی عضویت در شورای شهر افتخاری است و شغل به شمار نمی‌آید؛ اما حالا که عضویت در شورا شغل محسوب نمی‌شود چرا همزمانی عضویت در شورا با تصدی سمت‌های مدیریتی در سطوح مختلف اداری ممنوعیت دارد؟ و اگر ممنوعیت به‌واسطه شأن نظارتی شوراهاست چرا دامنه نظارتی اعضای شورا محدود هست به حوزه شهرداری؟

پیام تصریح کرد: حال که شوراها تنها باهدف خدمت گذاری و کمک به توسعه و عمران‌آبادانی شهرها و روستاها شبانه‌روز در خدمت مردم هستند و از طرفی حق تصدی سمت‌های مدیریتی به‌واسطه عضویت در شورا از آن‌ها سلب گردیده لازم هست به‌تناسب وسعت حوزه جغرافیایی شهرها میزان فعالیت، آمار جلسات و تلاش‌های شبانه‌روزی حقوق و مزایایی تحت عنوان حق الجلسه ماهانه منطبق با آیین‌نامه نحوه پرداخت مزایا به اعضای شورا با حذف وابستگی و محدودیت‌های اعمال‌شده در بخشنامه ابلاغی دریافت کنند.

عضو شورای شهر مادوان اظهار کرد: انتظار این می‌رود دولت و مجلس از ظرفیت شورای عالی استان‌ها به‌عنوان عالی‌ترین پارلمان محلی کشور و عصاره شوراهای اسلامی برای دستیابی به اهداف مدیریت محلی و تنظیم برنامه‌ها متناسب با نیازهای جامعه شورایی استفاده نماید و از طرفی شورای عالی استان‌ها از هرگونه تضییع حقوق شوراها در زمان تصویب و تدوین قوانین، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های مرتبط با شوراها جلوگیری نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه