English

امام جمعه چرام:

دیدن حق در شخصیت‌ها نقص است / ولایت پذیری قطب‌نمای حرکت در فتنه‌ها است

امام جمعه چرام گفت: دیدن حق و حقیقت در شخصیت‌ها یک نقص است، بلکه حقیقت‌ها در ولایت‌پذیری و شاخص‌‌ها نهفته است.

دیدن حق در شخصیت‌ها نقص است / ولایت پذیری قطب‌نمای حرکت در فتنه‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج از چرام، حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا و خویشتن‌داری، اظهار کرد: به همان اندازه که از ایمان و عمل یا نماز و زکات نام برده شده از تقوا اسم برده شده و در قرآن و نهج‌البلاغه بر این مساله بسیار تاکید شده است.

امام جمعه چرام، عنوان داشت: در فارسی تقوا به معنای پرهیزگاری ترجمه شده اما در عربی چنین معنا نمی‌کنند بلکه تقوا عبارت است از محافظت یک چیزی از هر چه به او زیان می‌رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که رهبر معظم انقلاب روز 2 بهمن امسال یک الگویی را برای نیروهای مومن و انقلابی معرفی کردند و آن الگو سلمان فارسی است که بر اساس روایت امام صادق ع خواسته و میل امیرالمومنین را برخواسته‌های خویش ترجیح می‌داد،گفت: معیار برای ارزش و احترام افراد، میزان ولایت پذیری آنهاست، صحنه‌های تاریخی را که می‌نگریم آنچه باعث شده افرادی شاخص شوند عبادت آنها نیست بلکه بیعت و تبعیت از  امام زمان خود، آنها را برجسته کرده است.

حجت‌الاسلام افشار، ادامه داد: در کربلا ویژگی مهم یاران امام حسین، ولایت پذیری آنهاست، در زمان ما هم که برخی خواص انقلاب اسلامی نقش اپوزیسون را ایفا می‌کنند و فقط نام رهبری را عنوان می‌کنند و غبار فتنه‌ها همه جا را فرا گرفته است. توجه به شاخصه ولایت پذیری قطب‌نمای حرکت در فتنه‌ها است.

وی افزود: برخی افراد مومن به شاخص‌ها توجه ندارند و حق و حقیقت را در شخصیت‌ها  می‌بینند نه در شاخص‌ها و ولایت پذیری افراد،ک ه این یک نقص است.

خطیب جمعه چرام، بصیرت و آگاهی همراه با ولایت پذیری را به عنوان شاخص اصلی مهم دانست و ابراز کرد: هرکسی سخن و عملش با ولایت زاویه داشت با او زاویه داشته باشیم اگر چنین بودیم از پیروان حقیقی اهل بیت هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه