English

رئیس سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور:

تولید گیاهان دارویی از اولویت‌های دولت در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه در کشور ما به تولید گیاهان دارویی توجه می‌شود، گفت: از سیاست‌ها و اولویت‌های دولت در بخش کشاورزی توجه به تولید گیاهان دارویی است.

تولید گیاهان دارویی از اولویت‌های دولت در بخش کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، صبح امروز نشست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور در یاسوج برگزار شد.

صدور مجوز 207 فعالیت کشاورزی سال 96 در استان کهگیلویه و بویراحمد

در این نشست محمد نعمتی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: سال جاری 207 مورد مجوز برای تولیدات دامی طیور و شیلات، تولیدات گیاهی و گیاه‌پزشکی در سامانه متمرکز پنجره استان کهگیلویه وبویراحمد صادر شد.

نعمتی بابیان اینکه تا کنون دوره‌های آموزشی مطلوبی در سازمان نظام‌ مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای متقاضیان برگزارشده است، افزود: در سه‌ماهه اول امسال هزار و 214 نفر در دوره آموزشی پرورش زنبورعسل، اصول کشت هیدرپونیک، پرورش قارچ دکمه‌ای، HSE، Autocad، Gps، آموزش بیماری‌های گیاهی و زراعی و همچنین در سه‌ماهه دوم امسال 2 هزار و 123 نفر در دوره‌های آموزشی اصول و مبانی اجرای سازه‌های گلخانه‌ای، اصول و پرورش گیاهان شرکت کردند.

وی در ادامه افزود: سال 96، نه نشست شورای نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد  برگزار شد و از مهم‌ترین مصوبات این شورا در خصوص ساماندهی اشتغال فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، صدور گواهی مستثنیات منابع طبیعی، مباحث مربوط به درآمدزایی سازمان، بحث و بررسی پیرامون مسائل مسئولین فنی واحدهای تولیدی، موارد مربوط به محدودیت‌های صدور مجوز واحدهای تولیدی که به سازمان محول شده‌اند، بوده است.

رئیس شورای سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: استان کهگیلویه وبویراحمد از مزیت‌ها و قابلیت‌های برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، برخورداری از ظرفیت‌های غنی منابع نفت، گاز و منابع طبیعی، برخورداری از آب‌وهوای متنوع، جنگل‌ها و مراتع غنی، شرایط آب‌وهوایی مناسب و وفور آب جهت توسعه آبزی‌پروری، موقعیت جغرافیایی و ارتباطی مناسب بین منطقه‌ای در مرکز و جنوب کشور، موقعیت مناسب برای پرورش گل رز و محمدی، امکان توسعه فعالیت‌های دام‌پروری، باغداری، پرورش ماهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی جانبی برخوردار است.

استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت خوبی در بحث تولید محصولات کشاورزی دارد

به گزارش موج، احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این نشست، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت‌های الهی به خصوص نعمت آب در حد بالایی برخوردار است، استانی که 10 درصد ظرفیت آبی کشور را دارد، می‌تواند از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده کند.

کبیری با بیان اینکه سال گذشته کشور آلمان از صادرات گیاهان دارویی 56 میلیارد دلار درآمد داشته است، افزود: درآمد آلمان از صادرات گیاهان دارویی از درآمد نفتی کشور ایران بیشتر است.

وی ادامه داد: در کشور ما به تازگی به صنعت کشت و تولید گیاهان دارویی توجه شده، و این از سیاست‌ها و اولویت‌های دولت در بخش کشاورزی به شمار می‌رود، و استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت خوبی در خصوص کشت گیاهان دارویی برخوردار است و قطعاً می‌تواند از قطب‌های تولید گیاهان دارویی در کشور و حتی خاورمیانه به شمار آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی