English

مدیر میراث فرهنگی شهرستان نجف آباد خبر داد:

مرمت ۲۴ بنای تاریخی در نجف آباد

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان نجف آباد از برنامه ریزی برای مرمت و ثبت 24 اثر تاریخی روستائی در روستای نهضت آباد از توابع این شهرستان خبر داد.

مرمت 24 بنای تاریخی در نجف آباد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، اکرم عباسی با اشاره به مرمت 24 بنای تاریخی شهرستان نجف آباد گفت: کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان  با بررسی های علمی و فنی ، ضمن مطالعه و بررسی بافت تاریخی روستای نهضت آباد ،24 بنای تاریخی در این روستا را واجد شرایط جهت مرمت تشخیص دادند.

مرمت بناهای تاریخی

وی افزود: برنامه ریزی برای مرمت برخی از این بناهای تاریخی همچون: مسجد تاریخی امام جعفر صادق(ع)، حمام میان ده، قلعه آسیاب، مسجد قلعه و حمام قلعه در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان قرار گرفته است.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان نجف آباد همچنین با اشاره به آسیبهای فراوانی که به بافت تاریخی روستا وارد آمده بیان کرد: در دهه های گذشته بافت تاریخی روستا آسیبهای فراوانی را متحمل گردیده، با این وصف مرمت اصولی بافت تاریخی و همچنین 24 بنای تاریخی از جمله بیش از ده خانه تاریخی را در این روستا با جلب مشارکت بخش خصوصی و همیاری مسئولین محلی در دستور کار خود قرار داده ایم که از ابتدای سال 97 آغاز می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی