English

رئیس دانشگاه کردستان تأکید کرد:

مقوله «پژوهش» در کشورما به عنوان یک فعالیت لوکس و تجملاتی نگریسته شده است

رییس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه «پژوهش کاربردی» مبنای ارتباط دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه استان خواهد بود، خواستار هم‌افزایی و ارتباط پژوهش‌محور نهادهای خدمت‌رسان با دانشگاه شد.

مقوله «پژوهش» در کشورما به عنوان یک فعالیت لوکس و تجملاتی نگریسته شده است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج کردستان، فردین اخلاقیان‌طاب اظهارداشت: در کشور ما سال‌هاست که به مقوله «پژوهش»  به عنوان یک فعالیت لوکس و تجملاتی نگریسته شده است.

رییس دانشگاه کردستان در نشست تخصصی «آب» کلید توسعه، چالش قرن، که با حضور رؤسا و کارشناسان اجرایی استان و اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در ابتدا با محوریت آموزشی شکل گرفتند، اظهار کرد: این امر در طولانی‌مدت جامعه را با چالش‌های جدید از جمله بیکاری و اشباع اشتغال در سیستم‌های دولتی مواجه کرد.

از الزامات کنونی توسعه، رونق پژوهش در جامعه و دانشگاه با رویکرد توجه به نیازهاست.

اهمیت آموزش

وی با ذکر اینکه آموزش همواره به عنوان محور و پایه توسعه نباید نقش خود را از دست بدهد، افزود: با توجه به اینکه نیازهای جامعه کنونی، متفاوت شده است و احساس نیاز برای نیل به دانشگاه کارآفرین روز به روز قوت می‌گیرد، باید تلاش کرد تا آموزش را به سمت و سوی خلق ایده و کارآفرینی هدایت کرد.ن

وی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف دانشگاه بین‌المللی شدن است، گفت: در بُعد توسعه، توجه به نقش و پتانسیل دانشگاه در راستای خدمت و تلاش برای پیشرفت و تولید ثروت در استان و کشور از الزامات کاربردی خواهد بود.

اخلاقیان‌طاب با تأکید بر لزوم هم‌افزایی و ارتباط پژوهش‌محور بین نهادهای خدمت‌رسان و دانشگاه، ادامه داد: از این امر می‌توان به عنوان بهترین اهرم درپیشرفت استان همپای استان‌های توسعه یافته یاد کرد.

وی در پایان تلاش برای حفاظت از نعمت‌های الهی از جمله «آب» را یک وظیفه اخلاقی و دینی دانست و خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط سازنده و علمی دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی از طریق مقوله ((پژوهش))، ارتباطی دو سویه برای حل مشکلات و ادای دین به جامعه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه