English

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اعلام کرد

آغاز عملیات اجرایی احداث بازار برکت امام رضا(ع)

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: عملیات اجرایی احداث بازار برکت امام رضا(ع) برای اشتغال مستقیم ۳۰۰ نفر از جامعه نابینایان مشهد همزمان با ایام دهه کرامت آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی احداث بازار برکت امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی با بیان اینکه این معاونت طرح اشتغال‌زایی برای حدود 300 نفر از نابینایان را همزمان با دهه کرامت رضوی اجرایی کرده اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث بازار برکت امام رضا(ع) برای اشتغال مستقیم 300 نفر از جامعه نابینایان مشهد همزمان با ایام دهه کرامت آغاز شد.

خاکسار قهرودی بیان کرد: قطعه زمینی به ارزش 3 میلیارد تومان و در یکی از بهترین نقاط شهر مشهد به عنوان هدیه آستان قدس رضوی به جامعه نابینایان مشهد، در جهت اشتغال‌زایی این عزیزان اهدا شد که در فاز نخست برای مدت 5 سال و با اجاره ماهیانه 500 هزار تومان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در دهستان ساق و برخی روستاهای دیگر در قالب اعطای وام و ایجاد زمینه اشتغال برای 142 نفر از روستاییان این منطقه، اظهار کرد: با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) کارگاه تولید نمد روستای بیمرغ پیگیری و احیای شد و در این طرح 20 نفر از مردم این منطقه صاحب شغل شدند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی واگذاری 46 مغازه در پاساژ شجره مشهد مقدس به منظور عرضه تولیدات صنایع و مشاغل خانگی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی که سبب اشتغال 90 نفر از افراد نیازمند و محروم شد، را از دیگر برنامه‌های این معاونت در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی محرومان در سال 96 معرفی کرد.

اجرای طرح های توسعه روستایی

وی در ادامه به اجرای طرح دامپروری سبک در منطقه کلات خراسان رضوی اشاره و افزود: این طرح با هدف توسعه اشتغال روستایی و محرومیت‌زدایی، در فاز اول در 10 روستای بخش شهرستان کلات استان خراسان رضوی اجرا شد که در قالب آن سه هزار و 300 رأس میش و قوچ از نژادهای «مُغانی» و «کُردی» که با وضعیت منطقه کلات همخوانی دارد در اختیار یکصد دامداری قرار گرفت.

به گفته خاکسار قهرودی، این دامداران کسانی هستند که شرایط نگهداری دام را دارند ولی منابع مالی مورد نیاز برای خرید دام را نداشته‌اند، لذا در قالب اعطای وام قرض الحسنه تسهیلاتی به مبلغ 500 میلیون ریال برای خرید دام و آذوقه با خدمات دامپزشکی با کارمزد یک و نیم درصد در اختیار این روستاییان قرار گرفته است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تقویت کارگاه‌های تولید لباس، پیگیری و کمک به راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی و پیگیری و کمک به راه‌اندازی کارگاه‌های کیف‌دوزی را از دیگر طرح‌های این معاونت در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه