English

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در یادواره شهدای سوادآموزی کرمانشاه؛

سال‌ها فرصت انتقال گنجینه دفاع مقدس را به نسل جوان از دست‌ داده‌ایم

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه باید واقعیت‌های دفاع مقدس در قالب فیلم، شعر، داستان و... به آیندگان منتقل شوند، گفت: سال‌های دفاع مقدس گنجینه‌های بزرگی هستند که هرروز چیز جدیدی برای عرضه کردن دارند و متأسفانه ما فرصت انتقال این گنجینه را ازدست‌داده‌ایم.

سال‌ها فرصت انتقال گنجینه دفاع مقدس را به نسل جوان از دست‌ داده‌ایم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، علی باقر زاده ضمن تأکید بر اشاعه گنجینه دفاع مقدس در اولین یادواره شهدای سوادآموزی استان کرمانشاه، افزود: مقاومت مردم ایران اسلامی به‌ویژه مرزنشینان را در جریان سال‌های دفاع مقدس ارزشمند بوده و این مقاومت‌ها باید تجسم عینی به خود  بگیرند ودر قالب گنجینه دفاع مقدس فیلم، شعر، داستان و... به آیندگان منتقل شوند که تاکنون خیلی به آن‌ها نپرداخته‌ایم.

وی بابیان با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، ابراز امیدواری کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا بتواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشد.

 باقر زاده از شهدا به‌عنوان انسان‌های بزرگی یادکرد و افزود: باید شرایط را فراهم کرد تا همگان به‌ویژه نسل جوان از شهدا الگوبرداری کنند.

باقر زاده در ادامه اظهار کرد: سال‌های جنگ تحمیلی که همان گنجینه دفاع مقدس است، اگرچه به‌ظاهر تمام‌شده‌اند، اما جنگ دشمنان علیه ما همچنان ادامه دارد و فقط میدان آن عوض‌شده و همه این‌ها ضرورت پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی و سال‌های دفاع مقدس و تلاش برای انتقال این ارزش‌ها به آیندگان را ضروری می‌کند.

باقر زاده در ادامه از جنگ تحمیلی به‌عنوان یکی از جنگ‌های طولانی تاریخ بشریت یادکرد و افزود: این جنگ هشت سال به طول انجامید و ازنظر وسعت نیز 1500 کیلو کمتر از خاک کشور ما درگیر جنگ بود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در جنگ تحمیلی 170 هزار نفر در مناطق عملیاتی به شهادت رسیدند، اضافه کرد: در جریان جنگ تحمیلی 32 کشور به‌صورت مستقیم به رژیم بعثی عراق کمک‌های مالی، اطلاعاتی و روحیه‌ای می‌دادند و از این حیث این جنگ یکی از جنگ‌های تمام‌عیار و بزرگ تاریخ بشمار می‌رود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در یادواره شهدای سوادآموزی کرمانشاه

کرمانشاه پیشگام در انتقال گنجینه دفاع مقدس به جوانان استان

محمدرضا بسامی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه نیز در این مراسم بر ضرورت برنامه‌ریزی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان تأکید کرد.

بسامی در ادامه با اشاره به ورود خوب کشور در حوزه مبارزه با بی‌سوادی اظهار کرد: موفقیت‌های ایران اسلامی در حوزه مبارزه با بی‌سوادی تا جایی است که مورد تائید یونسکو بوده و همواره از آن به‌عنوان یک الگوی موفق برای دیگر کشورها یاد می‌کنند.

گفتنی است در این یادواره ضمن تأکید بر حفظ و اشاعه گنجینه دفاع مقدس در بین نسل جوان، از خانواده شهیده مهرانگیز تیرانداز و شهید داریوش حسین پور از شهدای سوادآموزی استان کرمانشاه تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه