English

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه:

تجربه زلزله بم عامل به حداقل رسیدن آسیب‌های زلزله کرمانشاه شد

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌ها و اقدامات دولت و مسئولان استان کرمانشاه در مناطق زلزله‌زده ارزشمند است و ما توانستیم با تجربه ای از زلزله بم به دست آورده بودیم، خسارات ناشی از زلزله کرمانشاه را تا حد ممکن کاهش دهیم.

تجربه زلزله بم عامل به حداقل رسیدن آسیب‌های زلزله کرمانشاه شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، محمدرضا عارف در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور استاندار کرمانشاه به وقوع زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: از همان روز اول زلزله با رایزنی‌هایی که با دیگر نمایندگان مجلس داشتیم، پیگیر مشکلات زلزله‌زدگان بودیم.

رئیس فراکسیون امید مجلس تلاش‌ها و اقدامات استان کرمانشاه و دستگاه‌های مختلف را در مناطق زلزله‌زده ارزشمند توصیف کرد و افزود: از تجربه‌ای که در زلزله بم داشتیم و راهبردهایی که در بحران‌های بعد از زلزله بود، در زلزله کرمانشاه به‌خوبی استفاده شد.

وی تأکید کرد: البته هنوز تا رسیدن به یک مدیریت یکپارچه و منسجم و وحدت برنامه در بحران‌ها فاصله‌داریم.

عارف ادامه داد: با توجه به شرایط منطقه این استان می‌تواند در توسعه روابط ما با کشورهای همسایه خود نقش مناسبی داشته باشد.

وی بابیان اینکه کرمانشاه استانی با پتانسیل و دارای سهم ارزشمندی از هشت سال دفاع مقدس است، اظهار کرد: جنگ باعث شد این استان نتواند سهم خود را از توسعه بگیرد که قطعاً باید جبران شود رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در بحران زلزله کرمانشاه به‌موقع تصمیم‌گیری کرد و به تعهدات خود نسبتاً خوب عمل کرده است.

رئیس فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: برخی نارسایی‌ها به‌ویژه در مرحله اسکان موقت وجود دارد که می‌توان پرونده این مرحله را با رفع نواقص بست تا وارد مرحله بعد شویم.

اسکان زلزله‌زدگان

برای اسکان زلزله‌زدگان تا قبل از فصل گرما باید به وضعیت مناسبی برسیم

عارف با اشاره به اینکه دولت در بحث بحران زلزله کرمانشاه به‌موقع تصمیم‌گیری کرد و به تعهدات خود نسبتاً خوب عمل کرده، افزود: البته دولت در برآورد اولیه واحدهای تخریب‌شده شهر و روستاها اشتباهاتی داشت که نیاز به مصوبه جدید دارد.

رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین بابیان اینکه در حال حاضر بررسی بودجه سال 97 در دستور مجلس قرارگرفته است، عنوان کرد: اکنون زمان تغییر لایحه بودجه و اختصاص یک ردیف به زلزله‌زدگان کرمانشاه نیست، اما در حدی که آئین‌نامه داخلی مجلس اجازه دهد، موضوع را پیگیری خواهیم کرد، در غیر این صورت باید به فکر راهکارهای دیگر باشیم.

وی از مدیران بانک‌ها خواست مصوبات دولت در خصوص مناطق زلزله‌زده را دنبال کرده و در صورت نیاز مجلس نیز به آنان کمک خواهد کرد.

عارف در ادامه بابیان اینکه وضعیت اشتغال استان کرمانشاه مطلوب نیست، یادآور شد: طبق اصل 44 قانون اساسی جهت‌گیری اصلی ما سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، اما اگر بخش خصوصی تمایلی برای حضور و سرمایه‌گذاری درجایی نداشت، راه برای ورود دولت باز است.

وی با بیان اینکه پس از بحران زلزله کرمانشاه عده‌ای در فضای مجازی در پی زیر سؤال بردن خدمات و اقدامات نهادهای مختلف بودند، تصریح کرد: خوشبختانه این موضوع جمع شد و مردم نیز متوجه شدند که نهادهای مسئول به وظایف خود به‌خوبی عمل کردند، البته نواقص و ناهماهنگی‌هایی وجود داشت که منکر آن نیستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه