English

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان خبر داد

آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران در استان اصفهان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: پذیرش حوزه های علمیه خواهران در استان اصفهان از تاریخ ۳ تا ۲۸ بهمن انجام شود.

آغاز ثبت نام  حوزه های علمیه خواهران در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، حجت الاسلام سید مهدی ابطحی در جمع اصحاب رسانه گفت: از سال ۷۶ تاکنون بالغ بر پنج هزار فارغ التحصیل حوزه علمیه خواهران در استان اصفهان داشته ایم.

وی افزود: در حال حاضر حدود هفت هزار و ۲۰۰ نفردر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در حال تحصیل هستند که از این افراد به عنوان مبلغ و امام جماعت خواهران استفاده می شود.

۵۲ حوزه علمیه خواهران در استان زیرنظر مدیریت حوزه علمیه اصفهان قرار دارد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان  گفت: ۵۲ حوزه علمیه خواهران در استان زیرنظر مدیریت حوزه علمیه اصفهان قرار دارد.

حجت الاسلام ابطحی افزود: این حوزه در سه سطح دو (معادل کارشناسی)، سه (کارشناسی ارشد) و چهار (دکترا) از میان علاقه مندان به تحصیلات حوزوی و طلاب پذیرش می کند.

وی  ادامه داد: سطح ۲ حوزه علمیه به شکل ثبت نام تمام وقت و پاره وقت است و طلاب در سطح سه نیز امکان ثبت نام در بخش حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری را دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان  گفت: خواهرانی که از دانشگاه دارای مدرک لیسانس هستند برای ثبت نام در حوزه اگر رشته آنها با رشته های حوزه همخوانی داشته باشد بعد از ثبت نام، آزمون و مصاحبه ۸۰ واحد از سطح دو را می گذرانند و به سطح سه وارد می شوند.

حجت الاسلام ابطحی افزود: سطح سه به صورت تخصصی در هفت رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، ادبیات عرب، اخلاق و تربیت، مطالعات زن، کلام و عقاید و رشته تاریخ اسلام تدریس می شود.

ظرفیت مهم راه اندازی حوزه های علمیه خواهران اصفهان

حجت الاسلام ابطحی با اشاره به ظرفیت مهم راه اندازی حوزه های علمیه خواهران اصفهان پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: بانو مجتهده امین به عنوان تنها خانمی که در دوره پهلوی در حوزه های علمیه تحصیل کرد فخر جهان اسلام است.

حوزه علمیه خواهران

وی با اشاره به اینکه از وظایف حوزه علمیه خواهران تربیت زنان عالم، مومن، متعهد، بصیر، انقلابی، متخلق به اخلاق اسلامی، آگاه و وظیفه شناس و پاسداری از تحکیم و تعالی خانواده بوده است، افزود: تربیت بانوان متخصص و کارآمد در برای تحقق رسالت حوزه در عرصه تبلیغ و ترویج فرهنگ و اسلام ناب محمدی در سطوح و ساخت های مختلف از رویکردهای حوزه علمیه خواهران بوده که امروز این اهداف دنبال می شود و عده ای را با این اهداف تربیت کرده ایم.

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در سطح دو حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر است، افزود:  برای سطح سه حدود ۱۲۰ نفر و در سطح چهار که معادل دکتری است حدود ۳۰ نفر در سال پذیرش می شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان  درخصوص شرایط پذیرش خاطرنشان کرد: در سطح دو با حداقل معدل دیپلم ۱۲ دارای حداکثر ۳۵ سال سن بدون آزمون ورودی و صرفا با مصاحبه ای که در ۲۲ اردیبهشت ۹۷ انجام می شود افراد پذیرش خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه