English

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

مردم حق مطالبەگری دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر حق مطالبە گری مردم و پاسخگویی مدیران و مسوولان تاکید کرد.

مردم حق مطالبەگری دارند

به گزارش خبرگزاری موج کردستان به نقل از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان، حسین خوش اقبال با اشاره به حق مطالبه گری مردم از مسوولان گفت: بی گمان اگر مطالبات مردم بە روش صحیح پاسخ دادە نشود در آیندە عامل ایجاد مشکلاتی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در گردهمایی فرمانداران با بیان اینکە مردم هموارە از دولت و نظام انتظاراتی دارند، افزود: مطالبات و انتظارات مشروع و قانونی باید با احترام پاسخ دادە شود.

خوش اقبال بر همرنگ بودن فرمانداران با مردم تاکید کرد و افزود: نحوه برخورد و تعامل فرمانداران باید بە نوعی باشد کە مردم احساس کنند نمایندگان دولت از خودشان است و زمینە ایجاد این نگرش در تعامل با گروه ها و جریان ها، احزاب، خانوادە شهدا و اهالی رسانە ایجاد می شود.

وی نظارت، هماهنگی و پیگیری را سە رسالت مهم فرمانداران در شهرستان ها برشمرد و گفت: فرمانداران باید مسایل شهرستانها را در همە حوزەها با جدیت دنبال کنند و این نگاە باید در بخشداران هم متجلی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان فرمانداران را برخورد یکسان با اقشار و گروه های سیاسی فراخواند و ادامە داد: دولت تدبیر و امید اعتقاد زیادی بە شوراها و استفادە از خرد جمعی دارد، بر همین اساس لازم است فرمانداران از نظریات شوراها کە نمایندگان مستقیم مردم در  پارلمان محلی هستند استفادە کنند.

 ارتباط و رابطە نزدیک با نمایندگان مجلس برای تسریع در حل مشکلات شهرستان ها امری لازم برای پیشبرد امور است.

وی با بیان اینکە ما مسوولیت داریم کە صدای مردم را بی واسطە شنیدە و برای حل مشکلات راهکار درست و قابل اجرا ارائە دهیم، گفت: هرجا حضور فرمانداران و دیگر مقامات در شهرستان ها کمرنگ باشد مدیران کل هم کمتر بە آن شهرستان توجە نشان می دهند کە این رویە باید اصلاح شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اعلام برنامەکاری خود بە فرمانداران افزود: ما برنامە سفر کاری را بە همە شهرستان ها تدوین کردەایم، کە بر اساس این برنامە هر سە ماە یکبار بە همە شهرستان ها سفر کاری انجام خواهد شد و مشکلات  و مسایل شهرستان ها بررسی خواهد شد.

خوش اقبال ادامە داد: در ادامە توجە بە شهرستان ها هرماە هم سفری برای دیدار با مدیران، کارکنان، خانوادە شهدا، احزاب و ذی‌نفوذان انجام می شود.

وی مجموعه دیدارها و سرکشی بە شهرستان ها را عامل اعتماد بیشتر مردم بە دولت و نظام ذکر کرد و گفت: دستاوردهای نظام و دولت را با توجە بە در پیش بودن ایام دهە فجر بە مردم اطلاع رسانی کنید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکە دولت علی‌رغم کاهش شدید درآمدها توانست کارهای اساسی و مهمی را در کشور و استان بە سرانجام برساند و یا شروع کند، گفت: اطلاع رسانی خدمات دولت بە مردم مایە خوش بینی، امیدواری و اعتماد آنان بە نظام را فراهم می کند.

ضرورت استفاده از جوانان و زنان در امور مدیریتی

حسین خوش اقبال در ادامە سخنان خود بر ضرورت استفادە از جوانان و زنان در امور مدیریتی تاکید کرد و اظهار داشت: فرمانداران در شهرستان ها حتما برای بانوان شایستە و توانمند سهم مدیریتی قائل شوند و بە این مهم توجە جدی داشتە باشند.

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار کردستان در این جلسە بە تشریح و آسیب شناسی اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای کشور پرداخت و گفت: برخورد درست و خردمندانە ریاست جمهوری نقش بسیار مهمی در آرام کردن فضا داشت.

وی مطالبات مردم در برخی حوزەها، خصوصا در مسایل اقتصادی را بە حق دانست و گفت: بر همە لازم است از همە تریبون ها برای ایجاد آرامش در جامعە بهرە گرفتە شود و مسوولان نیز همە توان خود را برای ایجاد رفاە و آسایش مردم بە کار بگیرند.

خوش اقبال در ادامە خطاب به فرمانداران گفت: در صورت ایجاد هر مشکلی در کشور هم مردم و هم نظام متضرر خواهند شد و برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند در آیندە باید با عقلانیت و استفادە از خرد جمعی و نیز قائل شدن حق مطالبه گری برای مردم، در جهت ادارە مطلوب امور حرکت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه