English

کارگردان تئاتر اکتشافات گفت

جو سیاست زده دولت آمریکا درون مایه طنز نمایش اکتشافات

کارگردان تئاتر کمدی اکتشافات گفت: فضای سیاسی دولت آمریکا را با درون مایه طنز به صحنه تئاتر مشهد آوردیم.

جو سیاست زده دولت آمریکا درون مایه طنز نمایش اکتشافات

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری موج از مشهد، هادی شیبانی با اشاره به اینکه اکتشافات در سال های گذشته در شهرهای تربت حیدریه و مشهد روی صحنه رفته است، اظهار کرد: با تغییرات شکل گرفته در متن نمایشنامه تئاتر با فضای کمدی خاص جو سیاست زده دولت آمریکا را زیر سوال می برد، این نمایش بر گرفته از نوشته های امید طاهری می باشد که البته در اجرا تغییرات زیادی داشته است. 

وی تاکید کرد: صرفا برای رفع تکلیف دوست ندارم یک نمایش بر روی صحنه تئاتر اجراکنم، فرآیند طراحی لباس، طراحی بازی ها،دیالوگ ها همه با فکر شکل گرفته و بحث تجاری کار برای من اهمیت نداشته است. 

کارگردان تئاتر کمدی اکتشافات با بیان اینکه در این نمایش هدف یک کار سخیف و ضعیف  که خواسته باشد فقط تماشاگر را به سالن تئاتر بیاورد، نیست، تصریح کرد: شخصیت پردازی ها در متن نمایش برای ما بسیار اهمیت داشته، خیلی از هنرمندانی که در نمایش حرکات ورزشی دارند،تخصصی در این رشته نداشتند و به آن ها آموزش دادیم. 

وی خاطرنشان کرد: همکاری با کیوان صباغ در کمدی اکتشافات بسیار لذت بخش است چون کار با بازیگران حرفه ای خیال کارگردان را در آن نقش راحت می کند، همچنین حامد وکیلی یکی دیگر از بازیگران چهره این نمایش می باشد که با بداهگویی هایش کمک زیادی به نمایش کرده است.

کج سلیقگی ضعف بزرگ تئاتر است

شیبانی با بیان اینکه تمرینات نمایش کمدی اکتشافات 6 ماه طول کشید عنوان کرد: به دلیل طولانی شدن تمرینات تهیه کننده از ادامه کار انصراف داد و در یک بازه زمانی کوتاه نمایش با شوک تعطیلی مواجه شد که با پیگیری های حامد وکیلی برای جذب حامی مالی و آمدن آقای زارع، کشتی به گل نشسته اکتشافات شروع به حرکت کرد.

وی در خصوص کمک های شهرداری مشهد تصریح کرد: چند تلویزیون وبیلبورد شهری در اختیار اکتشافات قرار داده شد که از همکاری شهرداری مشهد و رویکرد مثبت شان به تئاتر مشهد باید تشکر کرد؛همچنین آقای امیر شهلا عضو شورای شهر مشهد یک شب مهمان اکتشافات شدند،که بعد در صفحه اینستاگرام شان نمایش ما را به اشتراک گذاشتند.
تئاتر مشهد

کارگردان تئاتر کمدی اکتشافات با بیان اینکه جواد اشکذری به عنوان رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کمک زیادی به نمایش اکتشافات داشتند گفت: هنرمندان تئاتر دوست دارند حمایت های بیشتری از طرف ارشاد داشته باشند، همچنین دکتر تحفه گر رئیس امور سینمایی ارشاد استان، آقای حجت طباطبایی رئیس اداره نمایش با دیدن اکتشافات از ما حمایت کردند 

وی تاکید کرد:هیچ کس در فضای تئاتر دوست ندارد قانون شکنی کند و هنرمندان با ضوابط این مملکت کار می سازند،متاسفانه برخی مواقع نمایش ها دچار کج سلیقه گی افراد می شود که این یک ضعف برای تئاتر می باشد خیلی از صحبت ها دردی را دعوا نمی کند باید مشکلات هنرمندان با پشتیبانی خانواده تئاتر مرتفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه