English

پرونده قضایی مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاه ۲۳ بهمن برگزار می‌شود

روابط عمومی دادگستری کل استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه شماره 5 در خصوص پرونده "مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان" اعلام کرد: دادگاه پرونده موسوم به مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان، 23 بهمن برگزار می‌شود.

پرونده قضایی مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاه 23 بهمن برگزار می‌شود

 به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، روابط عمومی دادگستری کل استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه شماره 5 در خصوص پرونده مکتب فرش، گلیم و گبه کرمانشاهان اعلام کرد: وقت رسیدگی به پرونده موسوم به مکتب گلیم و گبه کرمانشاهان برای روز دوشنبه 23 بهمن ساعت ۹ صبح تعیین‌شده است و برای شکات این پرونده تعداد 112 وکیل معاضدتی (مجانی) توسط مرجع قضایی تعیین‌شده است.

این مرجع قضایی افزود: نظر به محدودیت مکانی دادگاه حضور شکات با توجه به ظرفیت دادگاه اختیاری بوده و لازم به یادآوری است شکایت شکات در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا اخذشده است و با توجه به حضور وکلای معاضدتی شکات در دادگاه ضرورتی برای حضور خود شکات نیست.

روابط عمومی دادگستری کل استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: همان‌گونه که قبلاً اعلام‌شده است تاکنون به هیچ‌یک از مالباختگان پولی پرداخت‌نشده و در صورت صدور حکم قطعی و پایان مرحله دادرسی در یک‌زمان واحد آنچه موجود باشد با اخذ نظر کارشناسی در اجرای احکام دادسرا به مالباختگان پرداخت خواهد شد.

بنا بر اعلام این مرجع قضایی، کلیه مراحل رسیدگی به این دادگاه باوجود بیش از 13 هزار شاکی خارج از نوبت و فوق‌العاده رسیدگی شده است و حضور در دادگاه صرفاً با ارائه کارت شناسایی معتبر مقدور خواهد بود.

 متعاقباً در اطلاعیه شماره 6 مکان برگزاری دادگاه و ساعت پذیرش مالباختگان اعلام خواهد شد.

دادستان کرمانشاه

همه مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاه در دادگاه حضور می‌یابند

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه پیشتر در خبری اعلام کرده بود که متهم پرونده گلیم و گبه کرمانشاه سال گذشته درحالی‌که با وعده پرداخت سودهای کلان توانسته بود قریب 250 میلیارد تومان از مردم جمع‌آوری کند، در تاریخ 9 آبان ماه سال 95 دستگیر و اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

محمدرضا صادقی اخلال در نظام اقتصادی را جرم اول این متهم ذکر کرد و افزود: فرآیند رسیدگی پرونده این متهم شامل تحقیق، تعقیب و کارشناسی انجام‌شده است که در تاریخ چهارم دی‌ماه 96 این پرونده با بیش از 122 هزار صفحه در 48 مجلد با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

دادستان کرمانشاه بابیان اینکه در این پرونده سه عنوان مجرمانه وجود دارد، گفت: اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق وصول وجوه کلان به‌صورت قبول سپرده از اشخاص که موجب حیف‌ومیل اموال مردم شده است؛ اولین جرم انجام‌شده، کلاه‌برداری از طریق تبلیغات اغواکننده و امیدوار کردن مردم به دریافت سودهای (بین 60 تا 120 درصد) که قابلیت تحقق ندارد را دومین جرم این متهم پرونده و درنهایت پول‌شویی سومین جرم انجام‌شده متهم پرونده گلیم و گبه کرمانشاه است.

وی تعداد افرادی که در پرونده گلیم و گبه کرمانشاه تاکنون شکایت خود را به‌عنوان مال‌باخته ثبت کرده‌اند را 11 هزار و 616 نفر اعلام کرد و گفت: افرادی که تاکنون شکایت را ثبت نکرده‌اند نگران نباشند و اکنون نیز می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه