English

مدیرکل امور اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

اختصاص یک میلیارد تومان برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حاشیه‌نشین استان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص یک میلیارد تومان برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار حاشیه‌نشین خبر داد.

اختصاص یک میلیارد تومان برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حاشیه‌نشین استان

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، در جلسه برنامه‌ریزی توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی صبح امروز اظهار کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در چارچوب سیاست‌ها و خط‌مشی‌ مصوبات دولت است، که ۵ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده اختصاص یافت.

میرمحمدی بابیان اینکه اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، بد حجابی و ... از آسیب‌های اجتماعی جامعه به شمار می‌روند، گفت: ۵ میلیارد تومان به ۵ استان کشور برای بحث آموزش و توانمندسازی زنان اختصاص داده شد، که استان کهگیلویه و بویراحمد جزء این ۵ استان کشور است که یک میلیارد تومان جهت آموزس و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده در این استان اختصاص داده‌اند، و بدون شک توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در این مناطق کمک شایانی به اقتصاد و رونق تولید این مناطق خواهد کرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه ۷۰ هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج سکونت دارند، تصریح کرد: یک میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌نشین استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته برای بیش از ۵۰ زن سرپرست خانوار در جهت توانمندسازی گواهی آموزش صادر، و تسهیلاتی پرداخت شد، اظهار داشت: باید در جهت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌نشین گام برداریم، به طور مثال در ژاپن ضرب‌المثلی دارند که می‌گویند به جای دادن ماهی به افراد به آنها ماهی‌گیری دهید، لذا ما باید آموزش و توانمندسازی این زنان را جدی بگیریم تا این آموزش‌ها منجر به اشتغال و خودکفایی آنها شود. و سازمان کمیته امداد و بهزیستی استان برای توانمندسازی این قشر آموزش‌های مطلوبی ارائه دهند.

میرمحمدی با تاکید بر  لزوم حمایت از توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیان داشت: دستگاه‌های حمایتی برای فروش صنایع‌دستی و تولیدات زنان سرپرست خانوار اقدام کنند، و این صنایع را به جشنواره‌ها و بازارهای بزرگ معرفی کنند. و این یکی از راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق به شمار می‌رود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی