English

بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال ۹۷ حذف شد/تعطیلی حدود ۸۰ درصد خوزستان برای سومین روز متوالی

بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال ۹۷ توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درحالی حذف شد که حدود 80 درصد خوزستان برای سومین روز متوالی با تداوم گرد و غبار تعطیل شده است.

بودجه مقابله با گرد و غبار خوزستان در سال 97 حذف شد/تعطیلی حدود 80 درصد خوزستان برای سومین روز متوالی

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، کریم شافعی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: برای پیش‌بینی بودجه گرد و غبار سال ۹۷ در لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی ۱۵۰ میلیون دلار برای مقابله با گرد و غبار جنوب کشور از جمله خوزستان در نظر گرفته شده بود که متاسفانه توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حذف شد.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادات اعتبارات استانی محیط زیست جداگانه است، بیان داشت: پیشنهاد بودجه برای سازمان حفاظت محیط زیست دارای چند بخش است. در حوزه جاری پیشنهاد ۵۷ میلیارد تومانی سازمان تقریبا مورد موافقت قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست، ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست امسال با تدبیر شخص رئیس جمهور پیشنهاد جدیدی در لایحه بودجه دولت گنجانده بود که ابتکار جدید اختصاص دو میلیارد دلار برای «ساماندهی پسماندهای خانگی، آبخیزداری و بهسازی محیط زیست» است که این موضوع ذیل جدول بند «و» تبصره ۴ لایحه بودجه دیده شده بود که متاسفانه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی این پیشنهاد را حذف کرد.

شافعی عنوان کرد: ما مخالف این حذف هستیم و اصرار داریم که این میزان بودجه تصویب شود چون به‌طور روزانه ۵۰ هزار تن زباله خانگی در کشور تولید می‌شود و اعتبارات کافی برای اجرای برنامه‌های مدیریت پسماند وجود ندارد. به همین علت تاکنون جمع‌آوری و مدیریت پسماند به تعویق افتاده است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: با این دو میلیارد دلار بخشی برای گرد و غبار و آبخیزداری و بخش دیگر برای تالاب‌ها و پسماندها پیش‌بینی شده بود، که دولت به این جمع‌بندی رسیده است که از صندوق ذخیره ارزی مسئله پسماندها را ظرف مدت چهار سال حل و فصل کند، اما متاسفانه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی این پیشنهاد را از لایحه حذف کرد.

تعطیلی مدارس خوزستان

تعطیلی حدود 80 درصد خوزستان با تداوم گرد و غبار

براساس گزارش خبرگزاری موج خوزستان، حذف این بودجه در شرایطی است برای سومین روز متوالی حدود 80 درصد استان خوزستان با تداوم گرد و غبار، مدارس، دانشگاه ها و ادارات آن تعطیل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی