English

استاندار کرمانشاه خبر داد

تخصیص ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه پایدار در روستاهای کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: با نگاه ویژه دولت و عنایت خاص رهبر معظم انقلاب و تصویب مجلس شورای اسلامی، مبلغ یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به توسعه پایدار روستایی اختصاص‌یافته است که از این میزان 1150 میلیارد تومان سهم کرمانشاه است.

تخصیص 1150 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه پایدار در روستاهای کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و با نگاه ویژه به توسعه پایدار به روستاهای استان با حضور دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، دکتر منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار و تعاون و دکتر نجفی مدیرعامل شهرک‌های صنعتی ایران در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ اظهار داشت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب کارهای بزرگی در حوزه توسعه پایدار روستایی انجام‌گرفته است که در ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان این دستاوردها و خدمات به مردم و به‌ویژه برای نسل جدید است.

 وی بیان داشت: علی‌رغم ارائه خدمات ماندگار در زمینه توسعه پایدار روستایی هنوز شاهد مهاجرت روستایی ها به شهرها و کاهش جمعیت روستانشینان هستیم.

بیکاری عامل بزرگ مهاجرت روستاییان به شهرها

بیکاری عامل بزرگ مهاجرت روستاییان به شهرها

وی گفت: دلیل اصلی این مهاجرت‌ها به موضوع اشتغال بازمی‌گردد زیرا تنها با گازرسانی، برق‌رسانی و آب‌رسانی و ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی، نمی‌توان روستاییان را در روستاها نگه داشت.

استاندار کرمانشاه، ضمن تاکید بر رویکرد اصلی دولت بر توسعه پایدار روستاها، تصریح کرد: درمجموع 1150 میلیارد تومان از 1/5 میلیارد دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی، سهم استان کرمانشاه است که این اعتبارات باید طی چند ماه آینده جذب شوند.

وی گفت: جذب این اعتبارات و تسهیلات به‌راحتی میسر نخواهد بود و نیازمند یک برنامه‌ریزی و اجماع و همگرایی ویژه میان فرمانداران و دستگاه‌های مختلف دارد.

وی افزود: باید دقت کنیم این تسهیلات به‌درستی و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه پایدار روستاها مصرف شود و از به انحراف کشیده شدن آن اجتناب کنیم.

وی گفت: دکتر جهانگیری در نشست ستاد بحران در سرپل ذهاب مبلغ 600 میلیارد تومان به مناطق زلزله‌زده اختصاص دادند که کمک بسیار بزرگی به حوزه کشاورزی و صنعت در بخش روستایی این مناطق است لذا در این زمینه تقاضا داریم که این مبلغ به‌صورت جداگانه و قابل پرداخت از طریق بانک‌های مختلف ابلاغ شود تا کارآفرینان این حوزه بتوانند با سهولت بیشتری از آن بهره بگیرند.

وی افزود: در حوزه صنعت یک کانکس و یک کانتینر به ارزش 5 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی در اختیار واحدهای صنعتی آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده قرارگرفته است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان ساخت: درون‌زا بودن و برونگرا بودن یکی از ویژگی‌های اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری است که ایجاد توسعه پایدار در روستاها در همین راستا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه