English

هوای مناطق مرزی کرمانشاه با دید افقی کمتر از ۱۰۰ متر از مرز هشدار گذشت

هوای مناطق مرزی کرمانشاه، امروز با کاهش دید افقی به 100 متر رسید و باعث شد که در این مناطق وضعیت هشدار قرار بگیرد.

هوای مناطق مرزی کرمانشاه با دید افقی کمتر از 100 متر از مرز هشدار گذشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، بر اساس اعلام هواشناسی کرمانشاه، هوای مناطق مرزی کرمانشاه، با کاهش دید افقی به 100 متر و میانگین هشت‌ ساعته از ساعت 24 شب گذشته تا 8 صبح امروز، ذرات معلق در هوای شهر کرمانشاه 319 میکروگرم بر مترمکعب است که نشان‌دهنده وضعیت هشدار است و البته این میزان ذرات معلق هوای کرمانشاه روند افزایشی دارد.

گفتنی است که دید افقی در مناطق مرزی کرمانشاه همچون سومار و سرپل ذهاب به علت وجود توده گردوغباری که جو استان را تحت تأثیر قرار داده، به حدود 100 متر رسیده که بنا بر اعلام هواشناسی استان عمده گردوغبار تا اواخر وقت امروز از جو استان خارج خواهد شد.

این توده باعث کاهش قابل‌توجه دید افقی خصوصاً در نواحی مرزی استان شده است و در حال حاضر دید افقی شهر کرمانشاه حدود دو هزار متر، قصرشیرین بین 200 تا 300 متر، جوانرود و روانسر دو هزار متر، کنگاور سه هزار متر، گیلانغرب 700 متر و اسلام‌آباد غرب نیز چهار هزار متر است.

بنا بر اعلام هواشناسی کرمانشاه، غلظت گردوغبار عمدتاً در سطح استان و مناطق مرزی کرمانشاه در حال کاهش است و احتمالاً تا اواخر وقت امروز از جو استان خارج خواهد شد، اما ممکن است به‌طور موقت در برخی نواحی شرقی و مرکزی استان افزایش غلظت گردوغبار را داشته باشیم.

هوای مناطق مرزی

کیونان بیشترین آمار بارش برف روز گذشته را داشته است

گفتنی است که جو استان طی روز گذشته تحت تأثیر وزش باد شدید بود که این روند در بیشترین سرعت از سومار و به میزان 94 کیلومتر در ساعت و همچنین از قصرشیرین، تازه‌آباد و جوانرود به میزان 79 کیلومتر بر ساعت بوده است.

بر پایه این گزارش، بیشترین ارتفاع برف به میزان 17 سانتی‌متر از کیونان گزارش‌شده است و با توجه به این مهم که هسته اصلی بارش‌های سامانه اخیر مربوط به دیروز و دیشب بوده، امروز بارش چندانی نخواهیم داشت و وقوع بارش‌های پراکنده در برخی نواحی استان تا اواخر وقت امروز محتمل خواهد بود.

لازم به ذکر است که هوای مناطق مرزی کرمانشاه همچون قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب به علت شدت غبارآلودگی هوا، امروز شنبه، 30 دی باعث تعطیلی مدارس شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه