English

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه:

حاشیه‌نشینی بسترساز حجم قابل‌توجهی از آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: حاشیه‌نشینی بستری برای افزایش آسیب‌های اجتماعی ازجمله افزایش مبتلایان به بیماری ایدز شده است و واقعیت امر این است که آسیب‌های اجتماعی در جامعه همچون شبکه‌ای درهم‌تنیده و پیچیده عمل می‌کنند.

حاشیه‌نشینی بسترساز حجم قابل‌توجهی از آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه در بحث آسیب‌های اجتماعی به دلایل مختلف شرایط مناسبی ندارد و نیازمند توجه ویژه و کار فوق‌العاده است و متأسفانه یکی از بسترهای این آسیب‌های اجتماعی پس از جنگ تحمیلی و تخریب چند شهرستان استان باعث رشد شدید بافت ناکارآمد شهری که از آن به حاشیه‌نشینی یاد می‌کنند، شد.

علیرضا گودرزی در همایش روز جهانی ایدز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی استان، عنوان کرد: موضوع حاشیه‌نشینی بستری برای افزایش آسیب‌های اجتماعی ازجمله افزایش مبتلایان به بیماری ایدز، رشد بی‌رویه مشاغل کاذب، شیوع بیش‌ازاندازه کودکان کار در سطح جامعه و... شده است.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمانشاه

آسیب‌های اجتماعی به‌صورت یک شبکه درهم‌تنیده عمل می‌کنند

وی بابیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به‌صورت یک شبکه درهم‌تنیده عمل می‌کنند ادامه داد: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و تاکنون مسئولان ارشد نظام جلسات مختلفی را در این خصوص در حضور ایشان تشکیل داده‌اند. ایشان ضمن تعیین نقشه راه برای مبارزه در این حوزه مهم، از آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان غمی بزرگ برای مسئولان نام می‌برند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری با اشاره به نقش دولت در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید در راستای کاهش این آسیب‌ها کارهای خوبی انجام داده و منابع مالی و اعتبارات خوبی به این امر اختصاص داده است. البته باید اذعان نمود دولت به‌تنهایی نمی‌تواند همه این مشکل را حل کند بنابراین مردم با مشارکت خود و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به‌صورت منسجم باید در این زمینه کمک کنند.

گودرزی با اشاره به بیماری ایدز به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی جامعه امروز افزود: بیماری ایدز یک آسیب و معضل اجتماعی است که در کنار سایر آسیب‌ها ازجمله اعتیاد، حاشیه‌نشینی و طلاق موردتوجه است به همین دلیل آموزش و اطلاع‌رسانی جدی به مردم در این راستا ضروری است و آگاه‌سازی و حرکت نمودن با برنامه‌ریزی، میزان موفقیت در کاهش و کنترل را افزایش خواهد داد.

وی ضمن تأکید بر مقابله علمی و اصولی با آسیب‌های اجتماعی در سطح استان، افزود: برای مقابله مؤثر با ایدز همه دستگاه‌های مرتبط باید تلاش‌های فراگیری درزمینهٔ جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به این بیماری انجام دهند و لازمه آن آموزش مردم درزمینهٔ رابطه جنسی ایمن، حمایت اجتماعی از بیماران به‌منظور توانمندسازی و افزایش امید به زندگی، تسهیل ازدواج جوانان و کاهش رفتارهای پرخطر جنسی و برنامه کاهش آسیب در گروه‌های دارای رفتارهای پرخطر و ... است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه