English

دانش آموزان روستای مبارکه ۳، صاحب مدرسه شدند/ تراز صادرات صنایع جانبی در شرکت نیشکر دعبل خزاعی بالاست

مدیرعامل شرکت نیشکر دعبل خزاعی با تاکید بر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: این شرکت با ساخت مدرسه ابتدایی در روستای مبارکه 3 گامهایی در جهت تقویت و خدمت رسانی آموزشی و تحصیلی به دانش آموزان روستاهای اطراف شرکت دعبل خزاعی برداشته است .

دانش آموزان روستای مبارکه 3، صاحب مدرسه شدند/ تراز صادرات صنایع جانبی در شرکت نیشکر دعبل خزاعی بالاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج خوزستان، محمد امین روزبخش زاده مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر دعبل خزاعی طی بازدید جمعی از خبرنگاران استانی از مزارع این شرکت، با اشاره به خاصیت گیاه نیشکر در قیاس با هر گیاه دیگر در زمینه اشتغالزایی، گفت: قرار گرفتن استان خوزستان جز 7 استان از لحاظ رشد جمعیت روستایی  به خصوص در بخش شویسه که بیش از 3 درصد بوده است را می توان از دو  عامل برای افزایش جمعیت روستایی نام برد. وجود رودخانه کارون و کشت و صنعت نیشکر و شرکت های تابعه آن است که می توان گفت گیاه نیشکر نسبت به گیاهان دیگر 5.2 درصد بیشتر موجب اشتغالزایی می شود .

تولید نیشکر در شرکت دعبل خزاعی

روزبخش زاده با اشاره به عمل فتوسنتزی گیاه نیشکر، عنوان کرد: شکی نیست هر فعالیت زیست محیطی دارای آثار زیست محیطی است که گیاه نیشکر در مقایسه با گیاهان دیگر تولید اکسیژن بیشتری دارد و در هر واحد 12 هزار هکتاری از شرکت های تابعه توسعه نیشکر هر گیاه نیشکر با جذب 115 هزار تنco2 ۱۱۲ هزار تن co2 به محیط پس می دهد.

روزبخش زاده تصریح کرد: 400 هزار هکتار از مساحت  تالاب شادگان با مغذی شدن از زه آب نیشکر در واقع موجب اشتغالزایی جوانان اطراف آن در بخش کشاورزی شده است.

سود آور بودن مجاورت  شرکت دعبل خزاعی برای روستاییان

وی با بیان وجود افزایش سطح مکانیرسیوم مناطق اطراف شرکت توسعه نیشکر دعبل خزاعی، اظهار کرد: در سال 83 در این منطقه برای تأمین تراکتور به شهرهای شمالی کشور مراجعه می کردیم که اکنون 320 دستگاه تراکتور را از  روستاییان و کشاورزان محلی برای انجام امور کشاورزی خود اجاره می کنیم و این نشان از سود آور بودن مجاورت این شرکت برای روستاییان اطراف این مناطق است.

اشتغال در نیشکر

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی در پاسخ اینکه برخی از صاحب نظران مدعی هستند ذرت سودآوری بیشتری نسبت به نیشکر دارد، بیان داشت: شکر از کالری بهتری برخوردار است که دارای قیمت بسیار مناسبتری است و در مقایسه با گیاهان دیگر اشتغالزایی بهتری را می تواند رقم بزند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بیش از 90درصداز نیروهای شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی از شهرهای اهواز و سایر شهرستان ها و روستاهای پیرامون هستند که ۶۳درصد از این نیروها در روستاهای اطراف این مزارع ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت نیشکر دعبل خزاعی با تاکید بر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: این شرکت با ساخت مدرسه ابتدایی در روستای مبارکه 3 با هدایت سازمان نوسازی مدارس به مساحت ۷۵۰ متر مربع ، زیربنای ۱۶۹ متر و گنجایش 90نفر دانش آموز با هزینه‌ای بالغ برسه میلیارد ریال،سعی کرده تا گامهایی در جهت تقویت و خدمت رسانی آموزشی و تحصیلی به دانش آموزان روستاهای اطراف شرکت بردارد .

روستای مبارکه 3

کوچ دانش آموزان روستای مبارکه 3 از مدارس کانکسی

طبق بازدید خبرنگار موج، دانش آموزان روستای مبارکه 3 اکنون در فضای آموزشی کانکسی مشغول به تحصیل هستند که قرار است این مدرسه ابتدایی قبل از دهه فجر افتتاح و باعث می شود که  ۲۸ نفر از دانش آموزان روستای مبارکه ۳ که اکنون در کانکس آموزش می بینند زیر سقف مطمئن مشغول به تحصیل شوند.

در همین راستا مدیر مدرسه روستای ابتدایی مبارکه ۳ در گفتگو با خبرنگار موج گفت: با حمایت مالی شرکت توسعه نیشکر دعبل خزاعی و هدایت سازمان نوسازی مدارس ساخت این مدرسه یک پیامد خوب برای آموزش و مهاجرت نکردن روستاییان است.

سید عیسی موسوی گفت: مدرسه قبلی دانش‌آموزان با یک ریشتر زلزله هم خراب می شد که مجبور شدیم  دانش آموزان را در کانکس برای تدریس هدایت کنیم.

صادرات اتانول از شرکت دعبل خزاعی

افزایش صادرات اتانول از شرکت نیشکر دعبل خزاعی به کشورهای منطقه

علی احتشامی مدیر عامل شرکت خمیرمایه الکل نیز با بیان اینکه این شرکت از هفت شرکت کشت و صنعت مواد اولیه خود که ملاس نیشکر است را تامین می کند، گفت: از پسماندهای صنعت نیشکر دو محصول ارزشمند تولید می شود که شامل خمیرمایه نانوایی و اتانول طبی یا الکل طبی است. ظرفیت های تولید خمیرمایه حدود ۱۰ هزار تن در سال است و یکی از بزرگترین واحدهای تولیدکننده کشور در واحد تولید اتانول است که توانستیم حدود ۳۳ میلیون لیتر در سال تولید کنیم.

احتشامی گفت: بعد از اینکه نیاز داخلی را رفع کردیم اقدام به صادرات می کنیم؛ صادراتی که در سال جاری پیش بینی می کنیم حدود ۱۵ میلیون دلار برآورد می شود که بیشتر از سال گذشته خواهد بود .

احتشامی تصریح کرد: اتانول طبی را تقریباً به 9 کشور آفریقایی و ترکیه صادر می کنیم و در شرف عقد قرارداد با کشورهای امارات و افغانستان هستیم. در بخش خمیر مایه نیز به کشورهای افغانستان ، ترکیه ، سوریه و عراق صادرات داریم.

وی با اشاره به  جایگاه این شرکت در میان کشورهای دیگر گفت: اگر صادرات را همچنان ادامه بدهیم تولید جایگاهی خوبی را پیدا می کند. اکنون از لحاظ صادرات هم تراز کشورهای هند و پاکستان هستیم که به لحاظ کیفی ارزش اتانول ما بالاتر است.

احتشامی در خصوص مصارف اتانول عنوان کرد: خمیر مایه در صنعت نانوایی مصرف می شود و اتانول در مصارف دارویی شیمیایی شویندگی در بحث فرهنگ سازی آرایشی کلینرها و تمیز کننده ها است.

وی گفت: شکر به عنوان یک محصول استراتژیکی است که هر کشوری باید در تولید آن تا حدی خودکفا باشد و در واقع می‌گویند همه کشورها باید در تولید آن پیشگام باشند.

وی در رابطه با مهمترین چالش توزیع خمیرمایه گفت: چالش اصلی داخل کشور است که متاسفانه به دلیل فرهنگ مناسبی که وجود ندارد به جای خمیر مایه که محصول طبیعی است برای فرآوری نان از جوش شیرین و جوهر قند استفاده می‌شود که باعث ورم معده و مشکلات گوارشی می شود و از وزارت بهداشت و اصناف نانوایی جهت رفع این مورد تقاضای همکاری داریم.

به گزارش خبرگزاری موج؛ شرکت دعبل خزاعی در کیلومتر 25 جاده آبادان - اهواز واقع شده و دارای 12 هزار هکتار اراضی کشاورزی که سالیانه بیش از ۱۰ هزار هکتار از آن به زیر کشت می‌رود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه