English

شهردار اصفهان در گردهمایی شهرداران:

تشکیل اتحادیه شهرداری ها نیازمند یک عزم ملی و همت است

شهردار اصفهان گفت: لازم است یک عزم ملی و همت برای تشکیل اتحادیه شهرداری ها ایجاد شود.

تشکیل اتحادیه شهرداری ها نیازمند یک عزم ملی و همت است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، قدرت الله نوروزی در گردهمایی شهرداران استان اصفهان اتحادیه شهرداری ها را بسیار کارآمد تر از سازمان شهرداری ها دانست و بیان کرد: لازم است یک عزم ملی و همت برای تشکیل اتحادیه شهرداری ها ایجاد شود.

وی با اشاره به این که شهرداری تعداد زیادی نیروی مازاد دارد اذعان داشت: در نظام حقوق اداری ایران 5 نوع استخدام وجود دارد این در حالی است که در شهرداری 13 مدل نیرو وجود دارد.

شهردار اصفهان با انتقاد از پیگیری نشدن تعیین تکلیف حقوق شهرداران و بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس اذعان داشت: متاسفانه این مهم در مجلس رها شده و حتی قرار بوده برای نیروهای مجوز دار آزمونی در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شود اما متاسفانه این آزمون برگزار نشد و هنوز این نیروها در بلاتکلیفی به سر می برند.

وی با اشاره به ابلاغ چارت جدید شهرداری ها اظهارداشت: در این چارت برخی از سازمان ها همانند نوسازی و بهسازی و سازمان عمران در هم ادغام شوند این در حالی است که این دو سازمان از دو جنس متفاوت هستند وهیچ سنخیتی با هم ندارند و حساب شده نیست.

در صورت عدم بازنگری در چارت جدید شهرداری ها این چارت متروکه خواهد ماند

اصفهان- گردهمایی شهردارانشهردار اصفهان در گردهمایی شهرداران استان اصفهان تاکید کرد: لازم است  این چارت با هماهنگی شهرداری ها بازنگری و بررسی شود در غیر این صورت این چارت متروکه خواهد ماند لذا باید واقع بینانه این چارت طراحی و اجرایی شود.

نوروزی به مطالبات شهرداری استان اصفهان از دولت اشاره و تصریح کرد: 471 میلیارد تومان غیر از آلایندگی ها باید دولت به شهرداری ها استان پرداخت کنند که بیش از 60 درصد این مبلغ مربوط به شهرداری اصفهان است و مابقی مربوط به 37 شهر دیگر استان است.

قانون شهرداری ها جوابگوی وضعیت فعلی شهرداری نیست

شهردار اصفهان با بیان این مطلب که  63 سال از تدوین قانون شهرداری ها  می گذرد تصریح کرد: لازم است قانون شهرداری  اصلاح شود  تا منشا اثر شود چرا که این قانون زمانی وضع شده که  25 درصد مردم شهر نشین بودند اما در حال حاضر بیش از 85 درصد شهر نشین هستند.لذا این قانون جوابگوی شهرداری ها نیست.

 وی با بیان این که دولت عوارض ارزش افزوده را به عنوان مهمترین منبع درآمد پایدار شهرداری ها  را به حساب خزانه سازمان شهرداری ها واریز می کند عنوان کرد: لازم است توزیع و مدل این عوارض مشخص شود و رقم و میزان شهرداری ها از این عوارض تعیین شود تا  شعار شفاف سازی تحقق یابد.

تشکیل اتحادیه شهرداری ها نیازمند یک عزم ملی و همت است

وی اتحادیه شهرداری ها را بسیار کارامد تر از سازمان شهرداری ها دانست و بیان کرد: لازم است یک عزم ملی و همت برای تشکیل اتحادیه شهرداری ها ایجاد شود.

وی اضافه کرد:119 ماده در قانون شهرداری ها وضع شده که 64 ماده آن متروکه  شده و کاربردی ندارد این در حالی است که300 وظیفه بر عهده شهرداری است.

شهردار اصفهان در پایان تشکیل اتحادیه شهرداری ها  را نیازمند یک عزم ملی دانست . افزود :لازم است یک عزم ملی و همت برای تشکیل اتحادیه شهرداری ها ایجاد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه