English

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به لرستان:

برخی سمن‌ها برای پیشی گرفتن از یکدیگر، محیط زیست را فدای اختلافات می‌کنند/از مهندس فتحی بیرانوند تشکر می‌کنم

کاوه مدنی در سفر به استان لرستان، گفت: برخی سمن‌های زیست محیطی، ارتباط مالی با برخی نهادها دارند که این مسئله یک آفت بزرگ است.

برخی سمن‌ها برای پیشی گرفتن از یکدیگر، محیط زیست را فدای اختلافات می‌کنند/از مهندس فتحی بیرانوند تشکر می‌کنم

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به خرم‌آباد، ضمن حضور در جلسه مشترک با انجمن‌ها و سمن‌های زیست محیطی استان لرستان، پای صحبت فعالان زیست محیطی نشست و در پایان، به برخی چالش‌های حوزه محیط زیست، اشاره کرد.

در این جلسه که با حضور حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، ژیلا مهدی‌آقایی مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی این سازمان، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل، الهام برنا معاون نظارت و پایش، حسین زرینی‌کیا فرمانده یگان حفاظت و نورالدین سپهوند مسوول حراست اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و اعضای انجمن‌ها و سمن‌های محیط زیستی استان برگزار شد، دکتر کاوه مدنی، گفت: هدف اصلی باید محیط زیست باشد. اینکه برخی سمن‌ها برای پیشی گرفتن از یکدیگر، محیط زیست را فدای اختلافات میان سمنی می‌کنند جایز نیست، لذا لازم است تا در این خصوص اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

استاد مرکز سیاست محیط زیست کالج سلطنتی لندن، ادامه داد: سمن‌ها باید اخلاق را پایه و اساس کار خود قرار دهند چرا که انسانی که اخلاق محور نباشد نمی‌تواند دوستدار و حامی محیط زیست باشد.

سمن‌ها در جهت تدوین شاخص سنجش مشارکت‌های مردمی کوشش کنند

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: پیشنهاد من به فعالان حوزه محیط زیست لرستان این است که در تدوین شاخص سنجش مشارکت و جلب مشارکت‌های مردمی اقدام عملی انجام دهند چراکه این مهم می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

از مهندس فتحی بیرانوند به خاطر بیان واقعیات، تشکر می‌کنم

استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تصریح کرد: صبح امروز از تالاب‌های شهرستان پلدختر و بخش‌های مختلف زیست محیطی این شهرستان بازدید داشتیم. جا دارد از مهندس مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به جهت بیان نقاط قوت و نقاط ضعف عملکرد مجموعه محیط زیست استان تشکر کنم چراکه نشان دادند نگاهی تک بعدی به مسائل درون سازمانی ندارند و نکات مثبت و منفی عملکرد این مجموعه را رصد کرده و بر آن واقف هستند.

جلسه معاون آموزش و پژوهش محیط زیست با سمن های زیست محیطی لرستان

خوشحالم که استان لرستان یک استان صنعتی نیست !

دکتر مدنی، در واکنش به سخن یکی از فعالان محیط زیستی حاضر در جلسه، مینی بر اینکه متاسفانه استان لرستان یک استان صنعتی نیست، لذا باید به این مهم توجه شود، تاکید کرد: خوشحالم که استان لرستان یک استان صنعتی نیست. حالا که به گفته شما، چرخ صنعت در لرستان به خوبی نمی‌چرخد، باید تلاش شود تا چرخ محیط زیست به حرکت درآید، لذا فرصت مغتنمی است که می‌توان از آن بهره‌ها برد.

سرمایه اجتماعی، لازمه مباحث زیست محیطی است

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: اینکه کشور ایران غنی است یا نه، مهم نیست، نکته مهم و حائز اهمیت در بحث محیط زیست، سرمایه اجتماعی است که باید به آن توجه کرد و از آن غافل نشد. درست است که NGO و سمن‌های محیط زیستی زیادی داریم، اما آیا کثرت سمن‌ها حتما باعث تقویت محیط زیست می‌شود ؟!

محیط زیست در بحث سرمایه اجتماعی، دچار افول شده‌ است

مدنی، افزود: برخی افراد جامعه اصرار دارند که ژست فعال محیط زیستی به خود بگیرند، وقتی هم به موضوع ورود می‌کنید، می‌بینید که آن فرد نه آموزش دیده و نه کارآیی لازم در این حوزه را دارد. لذا این یک آفت بزرگ است و اینجا است که باید بپذیریم در بحث سرمایه انسانی و اجتماعی، دچار افول شده‌ایم.

شان محیط‌بانان باید بازتعریف شود

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما، شان محیط‌بانان، این حافظان زیست‌گاه‌های انسانی و حیوانی حفظ نشده و نیاز به باز تعریف دارد. لذا باید در جهت معرفی و رعایت شان واقعی محیط‌بانان، اقدامات اساسی صورت گیرد.

کاوه مدنی، گفت: سازمان‌های مردم نهاد و سمن‌های محیط زیستی نباید ارتباط مالی با نهادها و ارگان‌ها داشته باشند، چراکه این امر یک آفت جدی است، تا جایی که آنان را از اهداف از پیش تعیین شده خود دور می‌کند.

مهرداد فتحی بیرانوند

گفتنی است در ابتدای این جلسه، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط کارکنان این اداره‌کل را ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه