English

شهردار اصفهان:

امور فرهنگی باید به دست اهل فن اجرایی شود

شهردار اصفهان با اشاره به لزوم اجرای فعالیت های فرهنگی در سطح شهر و استان اصفهان گفت: سیاست گذاری در زمینه مسائل فرهنگی باید در دستگاه مربوطه انجام شود و اجرای آن به اهل فن سپرده شود.

امور فرهنگی باید به دست اهل فن اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، قدرت الله نوروزی در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تعامل با نهادهای فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به عنوان متولی فرهنگ جز سیاست‌های شهرداری است و امیدواریم در این زمینه موفق باشیم.

وی با تاکید بر لزوم هنجارسازی در مباحث فرهنگی اظهار کرد: اگر این هنجار در ساختار درستی بنا نشود بدون شک رفتارهای اجتماعی نیز به دنبال آن به درستی انجام نخواهد شود و در آن زمان معضلات اجتماعی ما را اسیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات، فرهنگی بوده و راهکار را هم باید در همین حوزه جستجو کرد، افزود: سیاست گذاری در زمینه مسائل فرهنگی باید در دستگاه مربوطه انجام شود و اجرای آن به اهل فن سپرده شود، شهرداری برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و معتقدیم باید سیاست‌های کلان در حوزه فرهنگ و هنر در اختیار این اداره کل باشد.

نوروزی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با شهرداری اصفهان زمینه تعامل بسیاری دارند، خاطرنشان کرد: لازم است فضای باز برای فعالیت‌های اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در این دیدار، استان و شهر اصفهان را در حوزه فرهنگ و هنر سرآمد کشور و مطرح و در دنیا دانست و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مجموعه‌ای گسترده با ماموریت مهم و اثرگذار است و راهکار اساسی برای پیشرفت کار در حوزه فرهنگ و هنر تعامل و همدلی نهادها و دستگاه‌های فعال در این حوزه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری نقش محوری در موضوع زیرساخت‌های فرهنگی دارد، افزود: شهرداری نهادی مردمی بوده که در حوزه خدمات شهری فعالیت دارد و در زمینه فرهنگی هنری نیز نقش کمک کننده دارد.

وی با تاکید بر ضرورت احیای زیرساخت‌های فرهنگی هنری در اصفهان اظهار کرد: لازم است سیاست گذاری در حوزه فرهنگ در یک مجموعه و یا روی یک محور متمرکز باشد اما در زمینه اجرا پراکندگی کار سبب کیفیت بخشی به کارها خواهد شد چرا که ایجاد رقابت و نشاط می‌نماید.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به وظایف ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: کم توجهی به بخش فرهنگ ریشه بسیاری از مسائل بوده و اگر مشکلات فرهنگی برطرف شود بسیاری از مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه