English

معاون وزیر آموزش و پرورش:

تحول در آموزش و پرورش به معنای تحول در فرصت های یادگیری است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حیات یک تمدن به همین فرصت های یادگیری وابسته است و امروز همه باید بدانیم که تحول در آموزش و پرورش به معنی تحول در فرصت های یادگیری است .

تحول در آموزش و پرورش به معنای تحول در فرصت های یادگیری است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، علی باقرزاده در شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت یادگیری در همه انسان های یکسان است و همه می توانند استعداد های خود را شکوفا کنند اما تفاوت در توانایی ها، فاصله طبقاتی و دسته بندی ملت ها به غنی وفقیر و به طور کلی تفاوت در میزان بهره مندی انسان ها در ثروت های یادگیری موجب می شوند که توانمندی متفاوت شوند اگر از این زاویه به مسائل نگاه کنیم متوجه می شویم که آموزش و پرورش باید اولویت دولت ها باشد و این انتخاب افراد هوشمند و آینده نگر است.

وی افزود: حیات یک تمدن به همین فرصت های یادگیری وابسته است و امروز همه باید بدانیم که تحول در آموزش و پرورش به معنی تحول در فرصت های یادگیری است و برای تحقق آن دو سوال مطرح می شوند که چه چیز یاد بدهیم و چگونه یاد بدهیم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پاسخ نخستین سوال را می دهد و تاکتیک های لازم را به ما ارائه می دهد اما در عمل و در تکنیک ضعیف هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این جمع اصلی ترین شورای آموزش و سیاست گذاری در استان است و ما باید تمامی عناصر و مولفه های یادگیری را به گونه ای سامان دهی کنیم که این محصول مطلوب را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: بعضی از نظام های آموزشی از چند استراتژی در آموزش و پرورش خود استفاده می کنند که تمرکز بر آموزش پیش دبستانی نخستین مورد آن است چراکه طبق تحقیقات بازگشت سرمایه با سن افراد رابطه معکوس دارد.

باقرزاده ادامه داد: همچنین تاکید بر ستون های پایه و توجه به عمق یادگیری از دیگر این موارد هستند.  باید به این موضوع توجه کنیم که مدرسه رفتن با یادگیری تفاوت دارد چراکه امروزه ۲۵۰ میلیون کودک بی سواد داریم که  ۵۰ درصد آن ها حداقل سه سال به مدرسه رفته اند یعنی مدرسه رفتن موجب سواد افراد نشده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه کار سواد آموزی از وقتی شروع می شود که فرد به مدرسه می رود گفت: امروز در خراسان رضوی اقدامات  بسیار خوبی صورت گرفته و هم اکنون در میان ۱۰ استان برتر کشور در کاهش بی سوادی قرار دارد.

باقرزاده تاکید کرد:  طی چهار سال گذشته با حمایت دولت تدبیر و امید در کنار جلسات شورای آموزش و پرورش استان بعد از ۸ سال وقفه ۶ جلسه ملی با تصویب ۶۸ مصوبه که تعدادی از آن ها نیز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه پس ۱۵ سال وقفه در نرخ با سوادی کشور رقم خورد ابراز کرد: ۱/۵ میلیون نفر از تعداد بی سوادان کاسته شد و افزایش ۰/۸۵ درصدی را تجربه کردیم. در سال های ۲۰۰۰تا ۲۰۱۵ ، ۱۷۶ سند آموزش برای همه را امضا کردند و میانگین نرخ با سوادی در دنیا یک درصد افزایش پیدا کرد اما ایران توانست طی پنج سال سه برابر رشد ۱۵ ساله میانگین جهانی را کسب کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه