English

استاندار خراسان رضوی:

اعتلای محتوای آموزشی با مشارکت علمای دینی محقق می شود

استاندار خراسان رضوی گفت: استفاده از علمای دینی در جهت اعتلای محتوای آموزشی یکی از مهم ترین مسائل در آموزش و پرورش است.

اعتلای محتوای آموزشی با مشارکت علمای دینی محقق می شود

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، علیرضا رشیدیان در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه در آموزش و پرورش استان ظرفیت های خوبی نظیر پارلمان و مجلس معلمان، اولیا به وجود آمده اما باید در جهت افزایش این مشارکت ها هم در بحث مسائل فیزیکی و تجهیزات و هم در ارتقا محتوا آموزشی که استفاده از علمای مذهبی در تدوین این محتوا ها از مهم ترین مسائل در آموزش و پروش محسوب می شود، تلاش کنیم.

وی افزود: سرمایه گذاری و هزینه در آموزش و پرورش، سرمایه گذاری برای آینده بهتر است. بزرگترین رسالت ما در شورای آموزش و پرورش این است که به اراده و خواست های همگانی را مشارکت بخشیم و مسیر هایی را ایجاد کنیم که همه بتوانند به صورت برنامه و تعیین نقش شده به آموزش و پرورش کشور کمک کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به بحث نظارت همگانی تصریح کرد: این رسالتی است که ما آن را دنبال می کنیم تا بتوانیم با اجتماعی کردن این قانون زمینه ساز مشارکت مردم در آموزش و پرورش باشیم.

وی ادامه داد: تاکید بر مدرسه محوری، توسعه عدالت اجتماعی در جهت بهره مندی همه دانش آموزان از امکان تحصیل، تنوع بخشی به محتوا و ارتقا آن و تحول امکانات و ملزومات کمک آموزشی از جمله کارهایی است که باید زمینه سازی تحقق آن در آموزش و پرورش فراهم شود.

رشیدیان با اشاره به کاهش ۲/۸ درصدی نرخ بی سوادی در خراسان رضوی تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که تمامی زنان و دختران ما از سواد برخوردار باشند چراکه مادران فرهیخته فرزندان فرهیخته تربیت می کنند. همچنین ایجاد حلقه های کتاب خوانی با بیش از سه هزار نفر عضو از اقدامات بسیار مفید صورت گرفته در آموزش و پرورش است.

وی گفت: اگر بخواهیم سیاست های اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنیم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه