English

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش استان تاکید کرد

تلاش جدی کمیته های هیات برای ارتقای جودو، جوجیتسو و کوارش خراسان رضوی

رئیس جودو، جوجیتسو و کوارش خراسان رضوی اظهار کرد: ما دیگر تنها هیات جودو نیستیم و فعالیت های جدی ای برای ارتقای رشته های تحت پوشش هیات در هر دو بخش آقایان و بانوان توسط کمیته های مختلف هیات انجام می شود.

تلاش جدی  کمیته های هیات برای ارتقای جودو، جوجیتسو و کوارش خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج در مشهد، حسین محمودی در نشست رسانه ای این هیات به ارائه گزارشی از عملکرد 33 ماه دوره ریاستش در این رشته های ورزشی پرداخت و گفت: خوشبختانه با تلاش تمامی دست اندرکاران هیات و همراهی جامعه جودو استان  فعالیتهای خوبی در بخش آموزشی، قهرمانی، استعدادیابی و ارتقاء کیفی و کمی ورزشکاران تحت پوشش صورت گرفت که این امر باعث شد در سالهای 94 و 95 از سوی فدراسیون و اداره کل به عنوان هیات برتر شناخته شویم.

وی افزود: در سال جاری نیز اقدامات خوبی در ابعاد مختلف تمامی رشته های وابسته به هیات انجام  شده و دستاوردهای و افتخارات خوبی  توسط ورزشکاران، مربیان و داروان در سطوح ملی و بین المللی برای جودو، جوجیتسو و کوراش استان به دست آمده است.

هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی با اشاره به فعالیت هم اکنون 14 باشگاه سطح شهرمشهد به ویژه در مناطق حاشیه شهر ادامه داد: در حال حاضر رشته های جودو، جوجیتسو و کوراش در ۱۲شهرستان خراسان رضوی فعال است که چشم انداز ما تا پایان دوره چهارساله هیات رساندن این تعداد به 18 شهرستان مستعد در سطح استان است.

وی با اشاره به وجود حدود 4هزار ورزشکار، داور و مربی مرد و هزار نفر زن به صورت ساماندهی شده در رشته های جودو، جوجیتسو، کوراش و دفاع شخصی در خراسان رضوی، گفت: خراسان رضوی با برخورداری از 4 داور بین المللی در رشته های جودو و کوراش و تعداد قابل توجهی از داوران درجات مختلف ملی در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار است و همواره در حوزه قضاوت در برگزاری رقابتهای مختلف کشوری نماینده دارد.

محمودی به توجه جدی هیات به سرمایه گذاری بر روی سنین پایه، عنوان کرد: خراسان رضوی از بیشترین نفرات نونهالان، نوجوانان و جوانان را دراردوهای تیمی ملی به خود اختصاص داده است که خوشبختانه با ساماندهی هیات جودو بسیج و توجه این نهاد به بخش سنین پایه  امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های این بخش نیز در این مسیر استفاده کنیم.

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی گفت: در سال جاری حدود ۴۰ نفر از ورزشکاران این هیات در رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در بخشهای مردان وزنان به تیم های ملی دعوت شده اند و تعدادی از این نفرات که در ترکیب تیم ملی در اعزام های مختلف به رقابتهای بین المللی حضور داشتند نتایج خوبی را نیز کسب کرده اند.

وی با بیان اینکه دایره فعالیتهای هیات با افزاش رشته های تحت پوشش و اتقاء برنامه ها و مسابقات کشوری و بین المللی گسترش یافته است، عنوان کرد: ما دیگر تنها هیات جودو نیستیم و فعالیتهای ساماندهی شده ی زیادی در رشته های کوراش، جوجیتسو و دفاع شخصی در کمیته های مختلف آقایان و بانوان هیات پیگیری می شود.
جودو+محمودی

محمودی با اشاره به حمایتهای فدراسیون و اداره کل از رشته های قابل توجه تحت پوشش این هیات، گفت: درآمدهای این هیات از کمکهای اداره کل ورزش و جوانان استان و برگزاری دوره های بازآموزی و ارتقاء داوری، مربیگری، کمربند و حمایتهای اندک حامیان مالی تامین می شود که امیدواریم با جذب حمایتهای بیشتر بتوانیم خدمات بهتری را به جامعه جودو استان ارائه کنیم.

وی در خصوص امکانات سخت افزاری این هیات نیز گفت: از محدود هیات هایی هستیم که در سطح استان از سالن ورزشی اختصاصی برخوردار است وجود خانه جودو استاد دهقان در منطقه گلشهر و مدرسه جودو مجموعه ورزشی چمران و سالن شهید خرمی به عنوان پایگاه های تخصصی جودو مشهد کمک شایانی به رشد و توسعه این رشته میکند.

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی بیان کرد: ارتقای رنگ کمربند جودوکاران از ابتدا همراه با آموزش و بر اساس آزمونهای متمرکزدر باشگاه ها و در رده های دان یک به بالا زیر نظر شورای آزمون هیات انجام می شود که ارائه احکام ارتقاء کمربند با ساز و کاری اکترونیکی زیر نظر سامانه صدور احکام فدراسیون، از بسیاری مسائل چون حکم فروشی که در برخی رشته های ممکن است وجود داشته باشد، جلوگیری میکند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی شورای فنی هیات در جهت جوان گرایی در تیم بزرگسالان هیات برای پشتوانه سازی های آتی عنوان کرد: خراسان رضوی در مسابقات کشوری در سال ۹۴ مقام نخست و در سال ۹۵مقام سوم و سال ۹۶ مقام پنجم را بدست آورد که دلیل کسب این نتایج نزولی جوانگرایی در تیم بزرگسالان است که قطعا این جوانان با کسب تجربه در سالهای آینده نتایج بهتری را به ارمغان خواهند آرود.

محمودی با اشاره به نتایج درخشان بانوان هیات دررقابتهای کوراش و جودو کشورامسال، گفت: استعدادیابی این ورزش برای بانوان امسال هم در مقطع دبیرستان و دبستان صورت می گیرد، تیم بزرگسالان جودوی بانوان خراسان رضوی امسال در نوشهر با بهره گیری از جودوکاران جوان نایب قهرمان بزرگسالان کشور شد که این دستاورد حاکی از مستعد بودن این بخش در استان است.

وی در پایان به برگزاری رقابتهای نونهالان کشور در اسفند ماه امسال به میزبانی شهرستان چناران اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه جودو استان در سطح کشور و توجهی که فدراسیون به این منطقه دارد، تلاش داریم با استفاده از حمایتهای مسئولان سومین دوره مسابقات بین المللی جام طوس را برای نیمه اول سال آینده در مشهد برنامه ریزی کنیم و با دعوت از کشورهای صاحب جودو از بخش آسایه میانه و کشورهای همسایه ایران تا زمینه خوبی برای  رشد و ارتقای جودو استان و معرفی ظرفیتهای فرهنگی و ورزشی  موجود به دیگر کشور ها ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه