English

در جهرم برگزار شد

اختتامیه جشنواره هنرهای نمایش های قرآن و عترت فارس

جشنواره هنرهای نمایش های قرآن و عترت فارس در جهرم به کار خود پایان داد.

اختتامیه جشنواره هنرهای نمایش های قرآن و عترت فارس

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، در دومین روز از هفته قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، جشنواره هنرهای نمایش های قرآن و عترت در شهرستان جهرم برگزار شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: تبلیغ، ترویج و گسترش آموزه‌های قرآن و عترت با بهره‌گیری از هنر نمایش، ایجاد تحرک و شور قرآنی در بین اقشار مختلف و به ویژه هنرمندان هنرهای نمایشی، معرفی توانمندی‌های هنرمندان حوزه‌های تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی با موضوع قرآن و عترت و شناسایی استعدادهای حوزه تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی از جمله اهداف این جشنواره است.

مهدی احمدی افزود: داستان‌های قرآن و عترت، مضامین معارف قرآنی، سیره معصومین و دیگر موضوعاتی نظیر اقتصاد مقاومتی، مدافعان حرم، مقاومت و پایداری، خودباوری، کانون خانواده، سبک زندگی و دیگر مفاهیم ارزشی و قرآنی از موضوعات این جشنواره بود که مورد استقبال بسیاری از مخاطبان و علاقه مندان قرار گرفت.

دبیر اجرایی هفته قرآن و عترت فارس با اشاره به استقبال خوب هنرمندان از این جشنواره، بیان کرد: خوشبختانه شهرستان جهرم با تلاش هنرمندان تئاتر در حوزه نمایش پیشرفت خیلی خوبی داشته است و امیدواریم با پیگیری و حمایت های لازم شاهد پیشرفت چشمگیر نمایش در جهرم باشیم.

آثار هنری قرآنی نقش ارزشمندی در تربیت اقشار جامعه دارند

نماینده هیئت داوران جشنواره نیز در سخنانی بر لزوم حمایت مسئولین از جشنواره های قرآنی تاکید کرد و گفت: بی تردید تولید و اجرای هر اثر هنری به ویژه نمایش در خصوص آیات نورانی قرآن کریم و بر اساس احادیث و زندگی ائمه اطهار(علیهم السلام) می تواند نقش ارزشمندی در تربیت اقشار جامعه داشته باشد.

علی ثابت افزود: هیات داوران با تاکید بر لزوم تولید نمایشنامه پرمحتوا و اخلاقی، اینگونه حرکت های نمایشی را بسیار ارزنده و استمرار ان را از ضروریات جامعه امروز می داند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه