English

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد

انهدام باند حرفه ای فروشنده خودروهای مسروقه با هویت جعلی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام دو باند سرقت خودرو و کشف 52 دستگاه اتومبیل مسروقه خبر داد و گفت: اعضای یکی از این باندها به صورت کاملاً حرفه ای و پیچیده خودروهای مسروقه مدل بالا را با هویت جعلی به افراد دیگر می فروختند.

انهدام باند حرفه ای فروشنده خودروهای مسروقه با هویت جعلی

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی در پی وقوع سرقت خودروهای پژو پارس، 405، مزدا و پراید در شهر اصفهان گفت: یک تیم مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل شد و با کار علمی و تخصصی توانستند اعضای دو باند سرقت خودرو را به همراه مالخران شناسایی و طی عملیاتی پیچیده دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه یکی از این باندها در زمینه سند نمره کردن خودروها فعال بود، بیان داشت: متهمان پس از سرقت خودروهای مدل بالا، اقدام به خرید خودروهای تصادفی کرده و با استفاده از سند خودروهای تصادفی مشابه، خودروهای مسروقه را به اصطلاح سند نمره کرده و با هویت جعلی به افراد دیگر می فروختند که تاکنون 22 دستگاه خودرو مسروقه با سند جعلی شناسایی و از دست خریداران خارج شد که آماده تحویل به مال باختگان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف دستگاه «هک» شماره شاسی و موتورخودرو همچنین دستگاه ICU که سارقان برای ارتکاب عمل مجرمانه خود از آن استفاده می کردند در مخفیگاه متهمان خبر داد و گفت: همچنین این افراد به صورت حرفه ای اقدام به شکستن قفل فرمان کرده و با دستگاه های مخصوص خودروهای مدل بالا را روشن و به سرقت می بردند.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: اعضای باند دیگری هم که در این عملیات توسط کارآگاهان دستگیر شدند در زمینه سرقت خودرو فعالیت می کردند. این افراد پس از باز کردن قطعات، خودروها را اوراق شده و بلاصاحب رها می کردند که از این افراد نیز 30 دستگاه خودرو مسروقه کشف شد و آماده تحویل به مالباختگان است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: اعضای این دو باند (6 سارق و 2 مالخر) همگی دارای سابقه کیفری هستند که  در مجموع 52 دستگاه خودرو مسروقه از  آنان کشف شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد که بایستی سیستم های ایمنی خود را ارتقا داده و از تجهیزاتی نظیر قفل پدال، قفل فرمان، آژیر و سوئیچ مخفی استفاده کنند، حتی الامکان با استفاده از پارکینگ های عمومی برای پارک، خودروها و در مکان های کم نور و خلوت پارک نکنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص خرید خودرو مسروقه نیز هشدار داد و گفت: مردم برای اینکه از مسروقه بودن خودرویی که قصد خرید آن را دارند مطلع شوند می بایست حتماً قبل از هر معامله ای با مراجعه به یکی از مراکز پلیس استعلام های لازم را دریافت کنند تا مشکلی برای آنان پیش نیاید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه