English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:

خسارت ۴۵ میلیاردی زلزله به شهرک صنعتی سرپل ذهاب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: زلزله 21 آبان کرمانشاه 45 میلیارد تومان خسارت و حدود 800 نفر را در شهرک صنعتی سرپل ذهاب بیکار کرد.

خسارت 45 میلیاردی زلزله به شهرک صنعتی سرپل ذهاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، نعمت‌الله حقیقی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد اظهار کرد: درمجموع 62 واحد و طرح صنعتی در شهرک صنعتی سرپل ذهاب به دلیل زلزله آسیب دیدند که از این تعداد 46 مورد واحد صنعتی و 16 مورد طرح صنعتی است.

وی خسارت واردشده به این واحدها را حدود 45 میلیارد تومان اعلام کرد که از این میزان حدود 41 میلیارد تومان مربوط به واحدهای صنعتی و مابقی مربوط به طرح‌های صنعتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خسارت واردشده مربوط به ماشین‌آلات و تجهیزات، ابنیه و مواد اولیه این واحدها بوده است.

به گفته این مسئول، اشتغال‌زایی این حدود 60 واحد 828 نفر بوده که بسیاری از آن‌ها بیکار شدند.

حقیقی درباره اقداماتی که برای کمک به واحدهای صنعتی آسیب‌دیده انجام‌شده خاطرنشان کرد: کمک به آواربرداری، تأمین 56 کانکس برای این واحدها، تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتن کارگران و ... ازجمله اقدامات انجام‌شده است.

وی از پیگیری برای معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی برای این واحدها خبر داد و عنوان کرد: استمهال تسهیلات این واحدهای صنعتی تعیین تکلیف نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بابیان اینکه برخی از این واحدها درخواست کمک بلاعوض دارند، عنوان کرد: از همین رو تا زمان گرفتن تسهیلات و یا کمک بلاعوض کار بازسازی را به تأخیر انداخته‌اند.

حقیقی یادآوری کرد: پرداخت تسهیلات 400 میلیارد تومانی برای این واحدها نیز باید هرچه زودتر به نتیجه برسد که پیگیری‌های لازم دراین‌باره انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی