English

رئیس کل دادگستری استان خوزستان:

تعطیلی واحدهای صنعتی راهکار رفع آلودگی هوا نیست

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: دولت باید به تمام مباحث و مشکلات زیست محیطی کشور بپردازد و با دادن فرصت، تسهیلات و در اختیار گذاشتن دانش و تکنولوژی‌های پیشرفته می‌توان صنعت واحدهای صنعتی آلوده کننده را نوسازی کرد.

تعطیلی واحدهای صنعتی راهکار رفع آلودگی هوا نیست

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، فرهاد افشارنیا در خصوص پرونده‌های محیط زیستی اظهار داشت: در مباحث زیست محیطی باید عمیقانه توجه کنیم و نگاه‌های سطحی، احساسی و عاطفی تاثیری در حل و فصل این مشکل ندارد همچنین باید بپذیریم که مشکلات زیست محیطی نیز تنها مختص کشور ما نیست و کشورهای متعددی درگیر این مسئله هستند.

وی تصریح کرد: منشاء بسیاری از مسائل زیست محیطی به ویژه در رابطه با مبحث ریزگردها نیز تنها در کشور نیست و خارج از مرزهای ایران نیز منشاءهای مختلفی دارد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه سدسازی‌های اخیر بیان کرد: سدسازی‌های اخیر نیز بی‌تاثیر نیست اما اینکه بخواهیم تمام مشکلات را متوجه این امر کنیم صحیح نیست زیرا کشور نیاز به آب کشاورزی و نیروگاه دارد؛ اگر سد ساخته نشود پس چگونه باید برق صنعت و خانگی کشور تامین شود.

وی توضیح داد: تمام برق مصرفی کشور را نمی‌توان از خارج  کشور تامین کرد پس ناچار هستیم که از ظرفیت‌های استان‌های مانند خوزستان استفاده کنیم همچنین در آلودگی صنعت نیز بحث به همین کیفیت است؛ یا صنعت داشته باشیم و اشتغال ایجاد کنیم و یا کلا صنعت را تعطیل کنیم تا به محیط زیست آسیب نرساند.

افشارنیا با بیان اینکه صنعت همیشه با آلودگی می‌آید، گفت: این امر که باید توجه کرد آلودگی به حداقل برسد وجود دارد و وظایف سازمان‌های متولی رساندن آلودگی صنعت به حداقلترین میزان است.

وی عنوان کرد: این امر نوعی تضاد محسوب می‌شود، یعنی در وضعیت فعلی باید به صنعت اجازه کار و فعالیت داد و هم تا جایی که مقدور است نیز از تخلفات زیست محیطی جلوگیری کرد اما این به بهانه واحدهای صنعتی نیست.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان تاکید کرد: تعطیلی واحدهای صنعتی برای واحدهای قضائی از آب خوردن نیز راحت‌تر است و با یک دستور قضائی می‌توان واحد صنعتی متخلف را تعطیل کرد اما آیا تعطیلی واحد صنعتی مشکلی را برطرف می‌کند؟ واحداهی متخلف نیز یکی واحد و دو واحد نیز نیستند.

وی در پایان گفت: ده‌ها واحد صنعتی را اگر به این بهانه تعطیل کنیم از سوی صدها خانواده را از امرار معاش نیز محروم کرده‌ایم، نیاز است که خود دولت به تمام این امور بپردازد و با دادن فرصت، تسهیلات و در اختیار گذاشتن دانش و تکنولوژی‌های پیشرفته می‌توان صنعت را نوسازی کرد ولو اینکه مردم انتظار دارند که ما چند واحد صنعتی را تعطیل و یا مدیران متخلف آن واحدها را دستگیر کنیم مشکلات زیست محیطی حل نخواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی