English

در جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد

بررسی طرح های پیشنهادی پیرامون فضای سبز پیاده راه فرهنگی/احداث یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت

جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در تالار این شورا با دستور بررسی طرح های پیشنهادی پیرامون فضای سبز پیاده راه فرهنگی و احداث یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت برگزار گردید.

بررسی طرح های پیشنهادی پیرامون فضای سبز پیاده راه فرهنگی/احداث یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به این موضوع که پس از افتتاح پیاده راه فرهنگی با بررسی های صورت گرفته ضعف هایی در فضای سبز این پروژه شناسایی و با توجه به شرح وظایف مرتبط کمیسیون بهداشت و خدمات شهری در این حوزه بارها از سوی این کمیسیون تذکر داده شده بود لیکن متاسفانه در دستور اصلاح قرار نگرفته بود لذا در این جلسه با دعوت از مسئولین مربوطه از جمله رییس سازمان منظر و فضای سبز شهرداری، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر رشت و شهردار منطقه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

شیرزاد با اشاره به قرابت زمانی به عید نوروز و حضور گردشگران داخلی و خارجی در شهر رشت و با توجه به اهمیت پیاده راه فرهنگی به عنوان نماد نوین شهر باران و هزینه هنگفتی که از بیت المال برای این پروژه انجام شده خواستار اصلاح عیوب و ضعف های این پیاده راه از جمله در حوزه فضای سبز شد.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان این مورد که برخی گونه های گیاهی کنونی موجود در پیاده راه کاربری مورد نیاز برای شهروندان را ندارند با در نظر گرفتن موضوعات در حوزه مهندسی کشاورزی خواستار بکارگیری گونه های گیاهی بومی در فضای سبز پیاده راه و خیابان های منتهی به آن شد.

شیرزاد با اشاره به ضرب الأجل زمانی برای رفع ضعف های فضای سبز این ناحیه پراهمیت شهر رشت نیمه اسفند مصادف با هفته درختکاری را به عنوان زمان بهره برداری از این پروژه مشخص کرد.وی در ادامه با ذکر ارتباط مفهومی فضای سبز شهری با اقلیم شهر رشت خواستار اجرای فرم مشخص و موضوعی در ایجاد فضای سبز این پروژه شد.

شیرزاد با نقد از شکل ظاهری و عدم کاربری تیرهای چراغ برق در پیاده راه فرهنگی رشت با تذکر توجه مسئولین در هزینه بیت المال خواستار تغییر مکان این چراغها به محلی دیگر و جایگزینی نوع مناسب تری از تیر چراغ برق در پیاده راه فرهنگی شد.

وی با تمجید از رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر رشت جهت حضور در جلسه کمیسیون و نقد از شهردار منطقه حوزه پیاده راه فرهنگی مدیران و مسئولین شهر را افرادی با دغدغه خدمت و حل معضلات شهروندان دانست و خواستار پیگیری آنها در رفع مشکلات مردم شد.

رئیس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری با اشاره به این موضوع که بحث احداث یادمان شهدای گمنام در بوستانها مدتی است که در سطح کشور به اجرا درآمده است بوستان ملت شهر رشت را با میزبانی از دو شهید گمنام به عنوان یکی از این مناطق معرفی کرد.

شیرزاد با بیان این موضوع که دوام انقلاب ناشی از جانفشانی و نثار خون شهداست ادامه داد که همه افراد جامعه اعم از مردم و مسئولین امنیت و آرامش امروز کشور را به خون شهدا وامدار میباشند.وی با اشاره به این موضوع که شورای پنجم فرهنگ ایثار و شهادت را بخشی جدا نشدنی از جریان زندگی شهروندان میداند تکریم جایگاه شهدای گمنام را از اولویت های شورای اسلامی شهر رشت دانست.

رئیس کمیسیون بهداشت،محیط زیست و خدمات شهری با بیان این موضوع که در احداث یادمان شهدای گمنام بوستان ملت باید با توجه به دغدغه های مسئولین کنگره هشت هزار شهید گیلان که متولی امور شهداست با اقدامی جهادی در اسرع وقت عملیاتی شود.

شیرزاد با بیان این موضوع که کوتاهی در این موضوع با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست سهولت دسترسی به قبور شهدا در اماکن شهری از قبیل پارکها را سیره مناسبی برای انتقال فرهنگ شهادت به نسل های بعدی دانست.

حاجی پور با تمجید از رویکرد مثبت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر رشت در تعامل با شهرداری جهت انجام پروژه های توسعه شهری وظیفه و رسالت مسئولین را خدمت به شهروندان دانست.وی در ادامه با نقد این موضوع که طرح اولیه پیاده راه که مورد تایید و تصویب اعضای شورای چهارم جهت اجرا قرار گرفت با خروجی امروز آن کاملا متفاوت میباشد از سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری خواستار رسیدگی و رفع نواقص این نماد شهری شد.

عضو کمیسیون بهداشت و خدمات شهری با اشاره به عدم سایه اندازی درختان وجود در فضای سبز پیاده را و شکل و کاربری نادرست تیرهای چراغ برق این منطقه خواستار تغییرات مقتضی در حوزه با در نظر گرفتن اقلیم و فرهنگ رشت شد.

حاجی پور با بیان این موضوع که در انجام پروژه های عمرانی نباید آزمون و خطا کرد و باعث اتلاف بیت المال شد خواستار جایگزینی گونه های گیاهی بومی علی الخصوص درختان میوه در فضای سبز پیاده راه فرهنگی شد.

علیپور با اشاره به بحث های تخصصی مورد بررسی در کمیسیون های شورا خواستار ارائه مفاد دستور قبل از شروع جلسه به اعضای کمیسیون جهت بررسی و پژوهش و رسیدن به راهکارهای کارشناسی جهت ارائه در کمیسیون شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه