English

مدیریت بحران خوزستان:

ورودی سدهای خوزستان ۷۷ درصد کاهش یافت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از کاهش 77 درصدی ورودی سدهای استان نسبت به سال گذشته و خالی بودن منابع آبی حوضه آبریز خبر داد.

ورودی سدهای خوزستان 77 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، کیامرث حاجی زاده در نشست بررسی اجرای همایش ایمن سازی در مقابل لغزش زمین با تاکید بر خالی بودن منابع آبی حوضه آبریز استان بیان داشت: ورودی سدهای ما نسبت به سال گذشته 77 درصد کاهش نشان می دهند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در اواخر دی ماه قرار داریم و باید تاکنون باید شاهد بارش برف و باران در نقاط مختلف استان باشیم، ولی متاسفانه هنوز هیچ بارشی نداشته ایم.

حاجی زاده با اشاره به کمبود آب شرب در برخی شهرهای استان مثل هندیجان اظهار کرد: شهرهایی از جمله باوی، شعیبیه، شادگان، رامشیر با مشکل کمبود آب کشاورزی مواجه هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان، یکی از خلأهای موجود در استان را برخورد غیرعلمی با پدیده ها و بی توجهی به هشدارهای کارشناسان عنوان کرد.

این مقام مسوول به معضل جدی کمبود آب کشاورزی و خشکسالی در استان اشاره کرد و اذعان داشت: هواشناسی پیش ‌بینی یک فصل کم بارش را برای پاییز امسال در مقایسه با سال گذشته داشته و سازمان آب و برق استان نیز از کاهش ورودی سدها و بی‌آبی خبر داده بود، اما برخی اصرار بر صدور مجوز کشت داشتند.

کیامرث حاجی ‌زاده با بیان اینکه مجوز کشت تابستانه به اصرار جهاد کشاورزی استان و برخی نمایندگان صادر شد، تصریح کرد: برای کشت پاییزه نیز با وجود همین هشدارها مجوز کشت دادند و امروز می بینیم که با این تصمیم غیرکارشناسی آن ها هم کشت و هم منابع آبی برای کشاورزان از بین رفته است.

وی اظهار داشت: مدیران استان هشدارهای کارشناسی را باید جدی بگیرند، زیرا توجه نداشتن به دیدگاه های کارشناسی و مداخلات محیط زیستی غیرکارشناسانه، امروز خوزستان را به سمت بحران خشکسالی کشانده است.

حاجی زاده به زمین لرزه های اخیر در استان به ویژه گوریه اشاره کرد و بر لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش ابعاد خسارت این حادثه طبیعی تاکید نمود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: با توجه به پیشینه زمین لرزه و لغزش زمین در مناطق زاگرس ‌نشین استان، لازم است به صورت علمی و آکادمیک روی این موضوعات متمرکز شویم.

این مقام مسوول با بیان اینکه زلزله قابل پیش بینی نیست بیان داشت: اما دامنه خسارات ناشی از آن قابل پیشگیری است و بسیاری از صدمه ها و آسیب ها را می‌توان با اقدامات پیشگیرانه بسیار کم تر کرد.

کیامرث حاجی ‌زاده به برگزاری سمینار علمی مقابله با زلزله و زمین لغزش اشاره کرد و افزود: جامعه هدف و برنامه‌ ریزی این سمینار مدیران، متولیان و تصمیم گیرندگان مربوطه است تا شناخت اولیه نسبت به این موضوعات داشته باشند، زیرا یکی از بحث های مهم در زمین لرزه مدیریت روانی در هنگام بحران است و فضای روانی را کسانی می‌توانند مدیریت کنند که اطلاعات نسبی خوبی راجع به این مبحث داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه