English

رئیس سازمان صنعت و معدن خوزستان:

خوزستان به عنوان استان معین در ۳ بخش فولاد، خرما و ماهیان گرمابی معرفی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: خوزستان از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان استان معین در 3 موضوع تخصصی فولاد، خرما و ماهیان گرمابی معرفی شده است.

خوزستان به عنوان استان معین در 3 بخش فولاد، خرما و ماهیان گرمابی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، نوراله حسن زاده در جلسه سومین نشست تخصصی میز صادراتی فولاد خوزستان در محل سازمان صنعت معدن و تجارت استان اظهار داشت: هر استان با توجه به ظرفیت ها و شرایط موجود به عنوان معین میزهای تخصصی صادراتی انتخاب شده تصریح کرد: خوزستان با توجه به دارا بودن ظرفیت در این 3 بخش به عنوان استان معین انتخاب شد و میزهای تخصصی در این 3 موضوع در خوزستان برگزار خواهد شد.

حسن زاده با بیان اینکه اصرار و تاکید مسئولان کشوری همواره بر مساله تولید و صادرات است اذعان داشت: لازم است پیشنهادات در این میزهای تخصصی جمع آوری و در کارگروه تخصصی ملی مطرح گردد تا مسائل و مشکلات بررسی، و موانع موجود در پیش روی صادرات و تولید رفع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با تاکید بر اینکه حمایت از تولید در سالی که به نام تولید و اشتغال نام گذاری شده جایگاه ویژه ای دارد افزود: با وجود مشکلات اخیر که به دلیل مشکلات گرانی و بیکاری است باید جدی تر برای حل مشکلات تولید و اشتغال ورود کرد.

بهمن تجلی زاده، مدیر فروش شرکت فولاد خوزستان در این نشست مسائل و موانع توسعه صادراتی صنعت فولاد خوزستان را تشریح کرد و برقراری امکان صدور ویزای ورود برای مشتریان خارجی در فرودگاه اهواز را از موارد موثر بر صادرات فولاد دانست.

وی، مشوق های مالی و بانکی و معافیت ها برای صادرکنندگان را بر میزان صادرات فولاد موثر عنوان کرد.

تجلی زاده، حذف یا کاهش مالیات آلایندگی و فروش محصولات صادراتی، اعطای تسهیلات مالی در خرید و انتقال تکنولوژِی جدید فولاد سازی، توسعه خطوط بانکی بین المللی با بانک های اروپایی برای افزایش معاملات یورویی، بهبود وضعیت تعرفه واردات کالاهای فولادی، درج قیمت واقعی فروش صادراتی در پروانه های گمرکی، افزایش امکانات و تجهیزات و نیز ارتقای اسکله های اختصاصی از دیگر مسایلی عنوان کرد که با بررسی و طرح آن ها در میز تخصصی شاهد ارتقا و رفع موانع پیش روی توسعه صادرات کالاهای فولادی خوزستان هستیم.

مدیر فروش شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: اگر دولت امکانات و تجهیزات را در اسکله ها فراهم کند و همچنین اسکله های اختصاصی برای واحدهای بزرگ تر ایجاد کند واحدهای کوچک تر نیز می توانند راح تر از اسکله های عمومی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در 9 ماه امسال یک میلیون و 926 هزار تن صادرات از شرکت فولاد خوزستان انجام شده است.

به گفته مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان هدف گذاری صادراتی امسال فولاد خوزستان 2 میلیون و 200 هزار تن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه