English

معاون سیاسی استانداری فارس:

اقدامات انجام شده پدافند غیرعامل در فارس کافی نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف پدافند عامل در این استان را مطلوب اما ناکافی می‌داند.

اقدامات انجام شده پدافند غیرعامل در فارس کافی نیست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، هادی پژوهش در جلسه‌ی توجیهی رابطان پدافند غیرعامل استان فارس که با حضور معاون مدیرکل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور، برگزار شد، بر ضرورت رعایت الزامات  پدافند غیرعامل، توجه به موضوع آموزش، استمرار جلسات توجیهی و مستندسازی مبتنی بر علم و تجربه در این حوزه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مبتنی بر علوم و فناوری‌های نوین پشتوانه اقتدار ملی و از الزامات توسعه پایدار ایمن است، تاکید کرد که دانش‌ و فناوری در این حوزه نقش بسطایی در مصون‌سازی زیرساخت‌ها ایفا می‌کند.

معاون مدیرکل امور انتظامی و پدافند غیرعامل وزارت کشور نیز با اشاره به مفاهیم پدافند غیرعامل و اهداف آن، حفظ جان انسان‌ها، کاهش آسیب پذیری، پایداری در برابر تهدیدات، حفظ زیر ساخت‌ها و تداوم خدمات در مواقع بحران را از اهم اهداف این حوزه عنوان کرد.

مجتبی مولوی معاون اولویت اصلی پدافند غیرعامل را سرمایه انسانی دانست و گفت: باید به گونه عمل کنیم که اگر تهدیدی ایجاد شد، کمترین خسارت را به دنبال داشته باشد .

مولوی افزود: سرمایه دوم در این حوزه زیرساخت‌ها و سرمایه سوم، سرمایه سایبری است که موارد مختلف مرتبط با زندگی مردم را شامل می‌شود.

وی همچنین ضمن اشاره به پیشینه تاریخی و مذهبی پدافند غیرعامل در کشور به ارائه راهکارهای مقابله با تهدیدات در ادوار مختلف و به‌ویژه در عصر حاضر پرداخت.

مولوی دفاع را مفهومی یکپارچه و امری منطقی برشمرد و افزود: وجود تهدیدات را باید جدی گرفت و موضوع پیشگیری را سرلوحه‌ی کار قرارداد و به آن اهتمام کافی داشت.

او با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه آموزش برای اشنایی با پدافند غیرعامل، گفت: در عصر حاضر حوزه پدافند غیرعامل بسیار گسترده شده چرا که با توجه به پیشرفت علم وتکنولوژی، عرصه‌های تهدید هم افزایش پیدا کرده است .

مولوی به نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی و هدایت پدافند غیرعامل به سمت مردمی اشاره و اضافه کرد: باید ارتباط رسانه ها با این حوزه گسترش پیدا کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس نیز ضمن قدردانی از رابطین،  دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری به معرفی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی موفق در این حوزه پرداخت.

رحیم آزادی گفت: در حوزه‌‌ی فرمانداری‌ها، شهرستان‌های جهرم، داراب و گراش  و در حوزه‌ی دستگاه‌های اجرایی، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و ورزش و جوانان فارس و دانشگاه شیراز، به‌عنوان دستگاه‌های برتر معرفی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه