English

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی مشهد:

سعی ما ایجاد امنیت و ثبات در فضای سرمایه گذاری است

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: سعی ما ایجاد امنیت و ثبات در فضای سرمایه گذاری بوده است.

سعی ما ایجاد امنیت و ثبات در فضای سرمایه گذاری است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سید محسن حسینی پویا، عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهرمشهد، در دومین نشست فعالان و سرمایه گذاران حوزه اقتصادی منطقه ثامن، اظهار کرد: اتفاقی که برای موسسات مالی و اعتباری در مشهد افتاد باعث شد تا سرمایه گذاران هیچ خاطره خوشی از مشهد نداشته باشند و در حال حاضر سرمایه گذاری در این شهر قفل شده و یکی از مشکلات ما در کمیسیون سرمایه‌گذاری حل و فصل مشکلات گذشته است.

رییس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: برای رونق سرمایه گذاری چند نکته قابل توجه است، برای مثال باید توجه کرد که سرمایه‌گذاری نیازمند سرعت است و رکود در سرمایه گذاری چند میلیاردی فاجعه است. ما همواره باید منافع درازمدت را مورد توجه قرارداده و از منافع زودگذر چشم پوشی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موضوع  دیگردر این حوزه امنیت  است  زیرا سرمایه گذار اگر بداند ثبات قانون گذاری در حیطه محلی وجود دارد، امنیت را احساس کرده و سرمایه گذاری میکند. اینکه هرروز قانون جدیدی در رابطه با پروانه، اضافه بنا، وضع شود امنیت را از سرمایه گذارمی گیرد.

حسینی پویا افزود: نکته دیگر سهولت در روند قانون گذاری و زدودن مقررات زائد است و در کنار این موضوع باید به بحث تنوع در سرمایه گذاری نیز توجه کرد، در ساخت و ساز باید به مواردی غیر از تجاری و اقامتی از جمله برند سازی، رستوران داری، بحث زعفران، خشکبار و ... نیز توجه کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اشاره به اینکه مجموعه داران بسیاری در شهر هستند که متاسفانه فضایی برای عرضه سرمایه خود ندارد، افزود: در بحث فرهنگی می توان از این ظرفیت استفاده کرد، برای مثال می توان بناهای فرهنگی و تاریخی را به رستوران موزه تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه ما به دنبال رونق هستیم، افزود: سرمایه گذاری صرفا ساختن ساختمان نیست و به عقیده بنده بافت پیرامونی حرم مطهر از این حیث اشباع شده و این رویکردی است که در بین اعضا و شهردار مشهد و شهردار منطقه نیز وجود دارد.

حسینی پویا در پایان گفت: نیاز است تا پرونده های گذشته را مجدد بررسی کنیم  و سرمایه گذاران با ایجاد سندیکا کمک حال اعضای شورا شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی