English

نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی در گیلان برگزار می شود

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی (ردیف دستگاهی) با مشارکت استادان برجسته توسط انجمن موسیقی گیلان در اسفند ماه برگزار می شود.

نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی در گیلان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید امیر مصباح اظهار کرد: جشنواره یادشده در بخش موسیقی سازی در رشته های تار، سنتور، سه تار، عود، قانون، کمانچه و نی و بخش آواز، در رده های سنی گروه الف: متولدان ١٣٧٥ به بعد، گروه سنی ب: متولدان ١٣٦٧ تا ٧٤ و گروه سنی ج: متولدان سال ١٣٦٦ و قبل از آن تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد: گروه سنی الف: یک سومِ ردیف شامل دو دستگاه و یک آواز (به طور مثال، شور، سه گاه، ابوعطا)، گروه سنی ب: نصف ردیف به طور مثال (شور، سه گاه، همایون، ابوعطا، دشتی) و گروه سنی ج: کل ردیف را باید اجرا کنند.

مصباح ادامه داد: گروه سنی الف و ب می توانند در صورت تمایل با اعلام آمادگی در فرم فراخوان، در بخش کل ردیف شرکت کنند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: شرکت کنندگان باید به یکی از روایت های معتبر و شناخته شده از ردیف موسیقی ایرانی (ردیف های میرزاعبدالله، آقا حسینقلی، صبا، دوامی و کریمی) که به طور رسمی منتشر شده است تسلط و احاطۀ کامل داشته باشند و بتوانند در تمامی دستگاه ها و آوازهای موسیقی کلاسیک ایرانی که در گروه سنی خود معرفی می نمایند، به اجرا بپردازند.

وی یادآور شد: علاقمندان می بایست آثار خود را تا تاریخ ١٢ بهمن ماه امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

مصباح اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت در جشنواره یادشده برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی