English

دکتر همتی در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی با اتمام ساخت شهرک حمل و نقل هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: شهرک حمل و نقل به عنوان یک مجموعه بی نظیر در کشور در بندرعباس در حال ساخت است که می تواند بیش از 10 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

ایجاد 10 هزار فرصت شغلی با اتمام ساخت شهرک حمل و نقل هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر فریدون همتی در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرمزگان به لحاظ موقعیت جغرافیایی از استان های استراتژیک کشور است و نقش و جایگاه مهمی را در اقتصاد و بودجه ملی ایفا می کند، عنوان کرد: هرمزگان دو هزار و 400 کیلومتر ساحل در سرزمین اصلی و 14 جزیره دارد و جاذبه های گردشگری و اقتصادی بسیاری در این استان و جزایر آن وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه نفت و گاز، سه پالایشگاه نفتی و چهار پالایشگاه گازی در این استان وجود دارد و پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیز نقش کلیدی در کشور دارد که تولید بنزین در آن صورت می گیرد.

استاندار هرمزگان افزود: صنعت کشتی سازی مستقر در هرمزگان از صنایع مهم و پایه کشور است که محصولات خوبی در این مجتمع تولید می شود و لازم است کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش ملزم شوند، سفارش ساخت و تعمیر بخشی از محصولات خود را به مجتمع کشتی سازی ارائه دهند تا این صنعت رونق بیشتری یابد.

همتی بیان داشت: در حوزه کشاورزی نیز در هرمزگان محصولات متنوع و خارج از فصل تولید می شود و در حوزه شیلات ظرفیت ایجاد 50 هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در هرمزگان وجود دارد که تمام محصولات آن می تواند صادراتی باشد و اگر تمامی این ظرفیت را فعال کنیم، خواهیم توانست سالانه یک میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کشور در هرمزگان وجود دارد و این استان در سال جاری حدود 16 هزار میلیارد تومان درآمد به خزانه کشور واریز کرده است.

همتی با اشاره به ظرفیتهای سواحل جنوب کشور اظهار داشت: ایران باید هرمزگان را خوب بشناسد و از ظرفیت های گردشگری و تفریحی و دریایی این استان استفاده شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: لازم است امکانات حمل و نقل جاده ای و ریلی را برای مسافرت مردم به هرمزگان فراهم کنیم و در این راستا سه آزاد راه توسط بخش خصوصی در هرمزگان ساخته خواهد شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گفت: زیر ساختهای منطقه ویژه صنایع انرژی بر هرمزگان در حال شکل گیری  است و ظرفیت 50 میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در بندر پارسیان فراهم می شود.

وی ادامه داد: با توسعه سواحل مکران، شرق هرمزگان پیشرفت خواهد کرد و ایجاد سازمان توسعه و منطقه آزاد در مکران در دستور کار قرار دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به مباحث آموزشی و علمی در هرمزگان، تصریح کرد: میزان کمی دانشگاه ها در هرمزگان قابل قبول است اما به لحاظ کیفی مشکلاتی داریم و آمایش آموزشی یکی از ضروریات برای هرمزگان است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم با تقویت و ارتقا کیفیت آموزشی توان رقابت در آزمون های سراسری علمی را داشته باشیم.

وی در پایان وجود مدارس تخریبی و کمبود معلم را از جمله مشکلات آموزش و پرورش هرمزگان برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با توجه به بازدیدی که از هرمزگان داشته اند تصمیمات خوبی را جهت رفع مشکلات آموزشی این استان اتخاذ کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه