English

دلیل بروز حادثه ناوشکن دماوند اعلام شد

افزایش سرعت باد و طوفان شدید دلیل بروز حادثه جزئی برای ناو شکن دماوند در دریای خزر شد.

دلیل بروز حادثه ناوشکن دماوند اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان و به نقل از روابط عمومی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش صبح امروز ناو شکن دماوند در هنگام ورود به بندر به علت تغییرات ناگهانی وضعیت جوی و افزایش سرعت باد و طوفان شدید در دریای خزر با موج شکن برخورد جزئی داشته است.

کارشناسان نظامی گفته اند که آسیب های وارده ناچیز بوده و صدمه در زمان کوتاهی بر طرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری موج، ناو دماوند  ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ طی مراسمی با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت وقت ایران در بندر انزلی با عنوان «جماران۲» به آب انداخته شد و تیرماه ۱۳۹۳ وارد مرحله تست و آزمایش شد و پس از پشت سر گذاشتن تست‌های SAT، HAT و دریانوردی‌های آزمایشی سرانجام در روز ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ به ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیوست.

پس از آن بود که از دماوند به عنوان بزرگ‌ترین کشتی جنگی ایران در این منطقه دریایی یاد شد.

سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع وقت جمهوری اسلامی ایران هم درباره این ناوچه گفته بود که از نظر طراحی و ساخت کاملاً بومی بوده و با همکاری حدود ۴۰۰ دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و تولید کنندگان و صنایع ایرانی ساخته شده است و از جدید‌ترین تجهیزات ناوبری و سیستم‌های پیچیده دفاعی برخوردار است.

گفتنی است، حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۰ دی ماه منابع محلی در انزلی از برخورد این ناو با موج شکن بندر انزلی در دریای خزر خبر دادند.
علت دقیق برخورد این کشتی جنگی ۱۰۰ متری که بیش از ۱۳۰۰ تُن وزن دارد به موج شکن تا این لحظه مشخص نیست و تنها عامل اعلام شده طوفانی بودن دریا اعلام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه