English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان:

روش‌های تخریبی و اغتشاش، روشی ثواب نیست

با تأکید براینکه لازمه اشتغال و سرمایه‌گذاری، ایجاد محیط امن است گفت: بیکاری یکی از مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد اما روش‌های تخریبی و اغتشاش، روشی ثواب نیست و منجر به نتیجه مطلوب نخواهد شد.

روش‌های تخریبی و اغتشاش، روشی ثواب نیست

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، کیوان محمدی در  جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رودسر گفت:  این بازدیدها و نشست‌ها به ما کمک می‌کند تا در برنامه ریزی‌های استان با دید واقع‌بینانه‌تری عمل کنیم.

محمّدی با اشاره به شرایط خاص کشور ادامه داد: قطعاً شرایط اقتصادی و بودجه‌ای کشور، فارغ از حوادث اخیر در سطح خارجی و داخلی نیست. در این حوادث مشخص شد بدسگالی‌های آمریکا همچنان ادامه دارد. همانطور که مقام معظم رهبری قبل از برجام فرمودند که آمریکا قابل اطمینان نیست این مهم امروز به دنیا هم اثبات شد.

وی افزود: یکی از حُسن‌های برجام بر این بود که دست امریکا برای جهانیان رو شد و مشخص شد ایران مشکلی در مذاکره  نداشته و ندارد. فرهنگ ایرانی با توجه به قدرت فلسفی، علمی و منطقی خود در هیچ مذاکره‌ای بازنده نخواهد بود. به همین دلیل در هرشرایطی که مسئولان کشور صلاح بدانند باب مذاکره باز است اما بدعهدی‌های دشمنان مانع از مذاکره با آنها شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه هرکسی که بخواهد اتحاد و انسجام جامعه را هدف قرار دهد دوست مردم نیست تصریح کرد: در ماجرای‌های اخیر دست دشمنان رو شد. مردمی که به خیابان‌ها آمدند ابتدا عموماً جوانان بودند که خواسته‌ایی چون اشتغال، رفع تبعیض و... داشتند ولی بعد معاندان هم از موقعیت سوء استفاده کرده و آمدند و شعارهای اصیل که خواسته قلبی مردم بود را منحرف کردند.  

وی با تأکید براینکه لازمه اشتغال و سرمایه‌گذاری، ایجاد محیط امن است گفت: مسائلی که مطرح شد مسائل درستی بود. بیکاری یکی از مشکلاتی است که در جامعه وجود دارد اما روش‌های تخریبی و اغتشاش، روشی ثواب نیست و منجر به نتیجه مطلوب نخواهد شد.

محمّدی افزود: چرا اغتشاش ایجاد شد؟ برای آن که مقام معظم رهبری امسال را سال تولید و اشتغال و نام نهادند و از دیدگاه دشمنان این امر نباید محقق شود. عاملی که جلوی تولید و اشتغال را می‌گیرد تنش و آشوب است. اگر گوش ما مدیران، شنوایی لازم و نیز ذهن ما قدرت تفکیک و تجزیه و تحلیل اعتراضات حق از ناحق را نداشته باشد مطمئن باشید در عملکرد خود دچار مشکل خواهیم شد. اشتغال به سرمایه‌گذاری و این به آرامش و همدلی نیاز دارد.

وی بر هماهنگی و همدلی مسئولان تأکید کرد و ادامه داد:  امروز برای تحقق فرمایشات رهبری در باب تولید و اشتغال باید با هرشیوه‌ای که می‌توانیم جلوی اختلافات را بگیریم. هرجا همدلی و انسجام بین مسئولین باشد نتیجه آن آبادانی است و هرجا دوگانگی باشد مطمئناً دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان درخصوص شهرستان رودسر گفت: اگر می‌خواهیم  برای رودسر کار اساسی کنیم یکی از کارهای مهم اتمام پروژه سد پلرود است.

وی تصریح کرد: مشکل آب رودسر  می‌بایست در سال‌های گذشته حل می‌شد. اگر گیلان، استان کشاورزی است به آب نیاز دارد و  می‌بایست سدهای پلرود و شفارود  به اتمام برسد. این دو سد مشکل آب شرق و غرب گیلان را تا حد زیادی حل می‌کند. 

محمّدی با اشاره به ظرفیت بالای تولید ماهی در رودسر گفت: متأسفانه سرانه تولید ماهی با توجه به دسترسی به دریا مناسب نیست و باید با استفاده از ظرفیت‌ها در این زمینه، اشتغال ایجاد کرد.  امسال با نظر استاندار محترم بودجه‌ای را برای بحث پرورش ماهی در قفس برای شهرستان اختصاص دادیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان بار دیگر تأکید کرد: اگر به مسئله اشتغال و سرمایه‌گذاری توجه نداشته باشیم آمار آسیب‌های اجتماعی به مانند رشد سرطان در بدن، روز به روز افزایش خواهد یافت.  بنابراین همه باید با ایجاد امنیت و آرامش زمینه را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم در خارج از مرزها، خون خود را برای امنیت کشور دادند. بنابراین نباید در داخل کشور به دست خودمان مشکل ایجاد کنیم و امنیت خود را زیر سوال ببریم.

محمّدی با بیان اینکه با امکاناتی که در اختیارمان قرار می‌گیرد برای پیشرفت رودسر در حد توان کمک می‌کنیم خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: امیدواریم دست به دست هم امور را پیش ببریم. شما مدیران وجدان بیدار دستگاه‌های اجرایی کشور هستید و باید تلاش کنید حداکثر کارایی را داشته باشید.

وی افزود: رودسر جزو سه شهر ویژه استان به لحاظ ورودی مسافران به گیلان است. بنابراین هر برنامه‌ای را که جهت زیباسازی ورودی استان دارید ارائه داده و بکار ببندید.

بازدید از پروژه های پل صیدر محله، دیواره‌سازی رودخانه‌های شهر، ساختمان در حال احداث فرمانداری، تأسیسات فاضلاب و ساختمان درحال احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چابکسر از دیگر برنامه های سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و هیئت همراه به رودسر بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه