English

فرماندار آستارا:

شهرستان مرزی بندر آستارا با چالش زباله و پسماند روبرو است

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: تعیین تکلیف ساماندهی زباله های شهرستان یک اولویت اساسی است و باید هرچه سریعتر عملیاتی شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با چالش زباله و پسماند روبرو است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، یونس رنجکش در سومین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آستارا اضافه کرد: تمام دنیا امروز با توجه به رشد تکنولوژی و همخوانی آن با محیط زیست با بحث زباله کنار امده است و دیگر موضوعی تحت عنوان تهدید زباله در کشور های توسعه یافته مطرح نیست.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم از تجربیات کشورهای مختلف استفاده کنیم بتوانیم با در نظر گرفتن شرایط کشور و حضور بخش خصوصی و وجود تکنولوژی های جدید این معظل مغفول مانده را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرستان مرزی بندر آستارا به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافایی از جمله شهرهای شمالی کشور است که با چالش زباله و پسماند روبرو است و در این زمینه باید هرچه سریعتر چاره اندیشی شود.

وی افزود: براساس قانون برنامه های  ششم دولت عزم جدی در رفع این نگرانی دارد و در شهرستان نیز باید از برنامه های پیش بینی شده و حمایت های دولت بهره مند شویم و شهرداری ها به عنوان مسئولان اصلی ساماندهی پسماندها باید از این فرصت استفاده کنند.

فرماندار آستارا اضافه کرد: چند شرکت به نمایندگی از شرکت های خارجی متقاضی سرمایه گذاری در شهرستان بودند که از همه آن ها برای ارائه طرح دعوت کردیم تا در این جلسه حضور داشته باشند.

وی گفت: در این میان سه شرکت اعلام آمادگی کردند که طرح های خود را در زمینه بازیافت و تولید انرژی برق از زباله ارائه دهند که پس از ارائه دیدگاه های آن ها دوشرکت جهت جمع بندی و ارزیابی برنامه ها به مدیریت پسماند استانداری معرفی خواهد شد تا در صورت تایید نظر مدیریت پسماند استانداری مقدمات فعالیت آن ها در شهرستان فراهم شود.

رنجکش افزود: در بحث مدیریت پسماندهای تولیدی در شهرستان همه مردم و مسئولان باید باهم فعالیت کنند و در کنار ساماندهی و جمع آوری پسماندها فرهنگ سازی نیز انجام گیرد.

وی گفت: آنچه پیش از همه در مدیریت پسماند مهم است  فرهنگ آن در خانواده هاست که باید در سطح جامعه ایرانی عمومی شود زیرا اگر در شهرستان هرگونه اقدامی هم انجام شود اما به دلیل گردشگر پذیربودن شهرستان آستارا آسیب هایی که از این ناحیه به محیط زیست و طبیعت وارد می شود هم کم نیست.

فرماندار آستارا خواستار توجه جدی و ساماندهی طرح های مدیریت پسماند توسط مسئولان مربوطه شد واعلام کرد که از هیچ کمکی در ساماندهی و حمایت از طرح های جامع در حوزه مدیریت پسماند و بازیافت کوتاهی نخواهد شد.

در ادامه این جلسه شهشهانی مدیر پسماند استانداری گیلان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه و هدایت سرمایه گذاران از سوی فرمانداری بر ضرورت اجرایی شدن طرح های جامع در این زمینه تاکید کرد و گفت: استانداری گیلان آمادگی کامل برای حمایت از طرح های ارائه شده در صورت قابلیت اجرایی شدن دارد.

وی گفت: هم اکنون برنامه ریزی های مختلفی در سطح استان در حال انجام  است که امید داریم در آینده شاهد رفع این نگرانی ها در گیلان باشیم.

در ادامه این جلسه هریک از اعضای حاضر به ارائه دیدگاه های خود پرداختند و شرکت های متقاضی ایجادکارخانه جات تولید انرژی از زباله نیز به ارائه طرح ها و میزان بازدهی و سرمایه گذاری آنها پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه