English

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان خبر داد

۱۳ کانون بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان اصفهان شناسایی شده است

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از شناسایی 13 کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و انهدام بیش از 300 هزار مرغ تخم گذار و بومی مشکوک و مبتلا به این بیماری دراین منطقه خبر داد.

13 کانون بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان اصفهان شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، شهرام موحدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تاکنون هشت کانون بیماری در گلپایگان، چهار کانون در خمینی شهر و یک کانون در نجف آباد شناخته شده‌اند که اقدامات لازم برای پاکسازی و انهدام طیور بیمار در این کانون ها انجام گرفت.

وی افزود: خسارت کنونی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به واحدهای مرغ داری این خطه را افزون بر 15 میلیارد ریال تخمین زد .

وی از تشکیل ستاد مدیریت بحران برای آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استانداری خبر داد و گفت: برگزاری مانور آمادگی در برابر آنفلوانزا، آموزش امنیت زیستی، آموزش مرغداران، آموزش مسئولان و کارشناسان شبکه دامپزشکی ازجمله اقدام‌هایی است که صورت گرفته است

موحدی  بیان کرد : امسال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان 2 ماه زودتر نسبت به سال گذشته آغاز شده  که تداوم آلودگی و بقای ویروس در نیمه اول سالجاری از مهمترین دلایل طغیان پیش از موعد آن محسوب می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت : حدود 40 بیماری در حوزه دام و طیور در حال کنترل است که آنفلوانزای فوق حاد پرندگان یکی از آنها محسوب می شود.

موحدی گفت : آنفلوانزای پرندگان جمعیت انسانی و حیوانی با سویه های مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده است و اکنون ویروس H5N8 در کشور ما وجود دارد و سویه جدید H5N1 در روسیه شناسایی شده است.

وی همچنین با اشاره به وجود 400 واحد مرغداری غیرمجاز دراستان اصفهان، گفت:برخورد با واحدهای مرغداری غیرمجاز در حوزه وظایف سازمان جهاد کشاورزی است.

موحدیتصریح کرد: سال گذشته سه میلیارد تومان غرامت برای از بین بردن طیور بیمار پرداخت و سه میلیون قطعه طیور نیز معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه کلیه مواد غذایی مزرعه پرورش طیور باید تحت نظارت دامپزشکی تهیه شود گفت : هرگونه ورود و خروج مواد مرغداری اعم از دان، کود مرغی، تخم‌مرغ و غیره باید با گواهی سلامت و با مجوز از دامپزشکی انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه