English

شهردار اصفهان:

شهر اصفهان بدون زاینده‌رود در ایام نوروز نیازمند خلاقیت است

شهردار اصفهان گفت: با توجه به جاری نبودن رودخانه در ایام نوروز لازم است با اتخاذ سیاست ها و راهکارهای مناسب رونق لازم را به شهر برگردانیم.

شهر اصفهان بدون زاینده‌رود در ایام نوروز نیازمند خلاقیت است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، قدرت الله نوروزی در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: یکی از شعارهای ما توجه ویژه به موضوع گردشگری که اوج آنرا در ایام نوروز در اصفهان شاهد هستیم است و باید زمینه های تحقق آنرا به شکل مطلوب فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه وجود رودخانه زاینده رود می توانست در ایام نوروز زیبایی خاصی به اصفهان ببخشد، تصریح کرد: با وجود مشکلات بسیار در سال های گذشته بر سر راه زاینده رود جاری بودن آب در شهر اصفهان را در ایام نوروز شاهد بودیم که در کمال تاسف گویا در ایام نوروز قرار نیست آب در زاینده رود جاری باشد. هر چند امیدواریم خداوند در ایام باقیمانده عنایتی کرده تا پیش بینی ها غلط از کار در بیاید.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به جاری نبودن رودخانه در ایام نوروز حاشیه رودخانه نیز از رونق لازم برخوردار نخواهد بود که لازم است در این خصوص با اتخاذ سیاست ها و راهکارهای مناسب رونق لازم را به شهر برگردانیم.

وی با بیان اینکه ستاد نوروزی در ایام عید در عین وحدت گرفتار کثرت است، اضافه کرد: مدیران شهری در این ایام به دنبال ایجاد جاذبه و شادابی برای مسافران در شهر هستند اما در این میان بخش خصوصی هم قصد انتفاع دارد که البته اشکالی نیز به آن وارد نیست. این موضوع باید به گونه ای مدیریت شود که در راستای شعارها و با حفظ هویت شهر و حفظ موازین شرعی و اسلامی  باشد.

نوروزی هماهنگی و وحدت لازم و عدم تداخل بین بخش های مختلف ستاد نوروزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مسافری نباید در سطح شهر با شعارها و اقدامات متفاوت در مناطق مختلف دچار سردرگمی شود. در این زمینه باید یکسری از شعارها به عنوان کلیدواژه در سطح شهر نمایان بوده تا گردشگر و مسافر که قصد سنجش شهر را دارد دچار تناقض و سردرگمی نشود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از فضاهای مجازی و با بیان اینکه ما ناگزیر به استفاده از این فضا در ایام عید هستیم، اضافه کرد: سازمان فاوای شهرداری می تواند در این زمینه برای مسائلی مانند اسکان و اطلاع رسانی مسافران اقدام کند.

شهردار اصفهان اظهار کرد: با توجه به شعارهای ما در موضوع گردشگری و همانطور که در ایام عید تغییر را در طبیعت شاهد هستیم باید مسیری صحیح برای تغییر در خیابان ها و فضاهای شهری نیز مشاهده کنیم تا هر فردی که وارد شهر شد این تغییرات برای وی مشهود بوده و از شادابی و طراوت ایجاد شده لذت ببرد.

وی با اشاره به موضوع سیما و منظر شهری گفت: در برخی نقاط نه چندان مناسب شهر مانند زیر پل ها که سبب حواس پرتی راننده ها شده یا اینکه دیده نمی شود هنرهایی به کار رفته که به طور طبیعی نمی توان از این زیبایی استفاده کرد. در اینگونه موارد نیاز به یکسری خلاقیت های جدید وجود دارد تا بتوانیم خلاء رودخانه، تحقق گردشگری، هنر اصفهانی و سیمای شهر را به شکل صحیحی پیش برده و مدیریت کنیم.

نوروزی همگرایی در عین تنوع را از سیاست های شهرداری در ایام نوروز برشمرد و افزود: هر عملی را باید با نگاه سنجش پذیری جلو برده و هر جا انحرافی بود استقامت متعصبانه نداشته و انعطاف داشته باشیم. باید در مجموع کاری کنیم کسی که شهر را مشاهده می کند احساس فرماندهی واحد و نظم خوبی در شهر داشته و مشاهده کند.

وی اضافه کرد: حضور در اصفهان باید اثر خود را بر بخش خصوصی، مانند هتل ها و منازل اجاره ای بگذارد چراکه این افراد به همراه مسافران هستند که باید در این زمینه قضاوت کنند.

شهردار اصفهان بیان داشت: می توانیم با برنامه ریزی و تدبیر صحیح ضمن حفظ موازین شرعی و هویت فرهنگی تحولی اساسی را در شهر ایجاد کنیم. باید به گونه ای عمل شود تا مسافرین از رضایتمندی خوبی برخوردار شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه