English

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی:

افزایش قیمت بنزین به صلاح نیست

نماینده مردم فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه سال 97، عنوان کرد: در وضعیت کنونی کشور، افزایش قیمت بنزین به صلاح نیست، برخی می گویند باید در این زمینه همپای کشورهای خارجی و اروپایی باشیم.

افزایش قیمت بنزین به صلاح نیست

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد مهدی افتخاری در خصوص شفافیت لایحه بودجه سال 97، اظهار داشت:  بودجه پیشنهادی دولت به دلیل شرایط اقتصادی کشور فضای ناهمگونی دارد، البته در بسیاری از بخش ها تدابیری اندیشیده شده است و تلاش شده که بودجه سازمان ها شفاف تر شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی سازمان ها خروجی قابل قبولی نداشته اند، ادامه داد: در گذشته اعتباراتی به برخی سازمان ها تعلق می گرفت اما خروجی آنها قابل دفاع و منطبق بر بودجه اختصاصی نبود به این جهت دولت در بودجه سال آینده تلاش دارد بودجه این سازمان ها را شفاف سازی کند.

نماینده مردم فومن در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: اینکه بودجه این سازمان ها کاسته شود و به اشتغالزایی اختصاص پیدا کند، نمی تواند راه و روش درستی باشد، انتظار می رود که شفاف سازی بدون آسیب به بخش های دیگر انجام شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال 97 تلاش دارد که بخش اشتغال زایی را پررنگ کند، عنوان کرد: بخش عمده لایحه پیشنهادی به اشتغالزایی اختصاص یافته است و دولت می خواهند با حذف بودجه بخش های دیگر در این حوزه اقداماتی داشته باشد، اما عملا با اتکا به پول پاشی و صحبت در باره ایجاد اشتغال نمی توان نرخ بیکاری کشور را کاهش داد.

وی با تاکید براینکه به صرف در نظر گرفتن اعتبار نمی توان اشتغالزایی کرد، اظهارداشت: دولت باید برای ایجاد اشتغال برنامه ریزی داشته باشد و این برنامه را با مجلس در میان بگذارد، بنابراین انتظار می رود که برنامه ای شفاف برای اشتغالزایی ترسیم شود و سپس پول به برنامه اشتغالزایی تزریق شود.

افتخاری  با اشاره به افزایش قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه سال 97، عنوان کرد: در وضعیت کنونی کشور، افزایش قیمت بنزین به صلاح نیست، برخی می گویند باید در این زمینه همپای کشورهای خارجی و اروپایی باشیم.

این نماینده مجلس گفت: اما سوال اینجاست که مگر در بخش هایی چون آموزش و پرداخت حقوق بازنشستگان مانند کشورهای اروپایی رفتار می کنیم که در زمینه افزایش بهای بنزین نیز چنین الگویی بگیریم.

وی توصیه کرد: دولت برای افزایش قیمت حامل های انرژی، ابتدا باید فضای روانی جامعه را آماده کند، در این شرایط مردم استقبال خواهد کرد اما بدون اعلام برنامه ها به مردم، گرانی کالاها به خصوص بنزین آثار منفی بیشتری را به دنبال دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا امروز مجلس موافق افزایش قیمت حامل های انرژی نیست، تاکید کرد: تا کنون فضای حاکم بر مجلس این است که افزایشی در قیمت حامل های انرژی رخ ندهد و اگر قرار است افزایشی رخ دهد باید با ملایم ترین شیب ممکن افزایش قیمت ها رقم بخورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی