English

مدیر هسته گزینش استانداری کرمانشاه:

گزینش سلیقه‌ای نیست و بر اساس قانون و چارچوب خاصی انجام می‌شود

غلامرضا شعبانی گفت: اهمیت و ضرورت گزینش ازجنبه های مختلف حائز اهمیت بوده و خداوند نیز درآیات قرآن به طرق مختلف به مسئله گزینش اشاره‌کرده است.

گزینش سلیقه‌ای نیست و بر اساس قانون و چارچوب خاصی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، شعبانی با اشاره به سالروز 15 دی‌ماه و تبریک سالروز تشکیل نظام گزینش به خدمتگزاران این عرصه، اظهار داشت: اندیشیدن درآیات به ما نشان می‌دهد بزرگ‌ترین گزینش گر جهان هستی خداوند بوده و درآیات غدیر و سوره آل‌عمران و آیاتی که پیرامون انتخاب 25 پیامبری که اسامی آن‌ها در قرآن آمده، خصوصیات و ویژگی‌های یک فرد شایسته را ذکر کرده است.

وی خاطرنشان ساخت: از جنبه دیگر مطالعه عملکرد رهبران الهی بیانگر این موضوع است که آن‌ها برترین انسان‌ها را برای انجام امور مردم درزمینهٔ های مختلف نظامی، اقتصادی و حفظ بیت‌المال انتخاب می‌کردند.

مدیر هسته گزینش استانداری با اشاره به‌فرمان حکومتی امام خمینی (ره) برای تشکیل نظام گزینش در کشور در سال 1360 ادامه داد: نظام گزینش کشور به‌عنوان یادگار ارزنده امام خمینی (ره) بافرمان حکومتی ایشان در پانزدهم دی‌ماه سال 1360 شکلی جدید و رویکردی واقع‌بینانه به خود گرفت و به‌عنوان نهادی خدمتگزار و با تصویب قانون گزینش کشور در مجلس شورای اسلامی از جایگاه مناسبی در نظام اداری کشور برخوردار شد و به یاری خداوند متعال در جهت حفظ و پاسداری از حوزه اعتقادی و سیاسی نظام ایدئولوژیک کشور هدفمند بااقتدار خود افزوده است.

شعبانی تصریح کرد: نظام گزینش اکنون نیز بعد از تکامل و توسعه خود در نظام اداری، به‌عنوان نهادی ارزشی احیاء و مستحکم گشته تا با رویکردی کاملاً علمی و متعادل و منطبق با نیازهای واقعی جامعه اداری به وظایف خطیر خود که همانا سالم‌سازی و صیانت از سلامت نظام اداری و مدیریتی کشور است، بپردازد.

وی با اشاره به فلسفه وجودی گزینش گفت: در واقعه فلسفه وجودی گزینش و انتخاب، ازیک‌طرف پیراستن ادارات و سازمان‌های اداری از افراد ناصالح و غیر واجد شرایط است و از طرفی زبده گزینی و انتخاب بهترین‌ها جهت خدمتگزاری به مردم است.

وی خاطرنشان ساخت: تحقیقاً می‌دانیم درسازمان‌های پیچیده امروزی نیروی انسانی متخصص و خلاق که پایبند به ارزش‌های اخلاقی و انسانی و متعهد به اهداف سازمانی می‌باشند، از مهم‌ترین عوامل برای بقاء و ادامه حیات و رشد و توسعه آن سازمان محسوب می‌شوند که البته این موضوع «گزینش» نه‌تنها در کشور، بلکه در دهه‌های گذشته موضوع تحقیقات بسیاری از نهادها و سازمان‌های حکومتی در سطح جهان به‌ویژه کشورهای توسعه‌یافته بوده است.

شعبانی بابیان اینکه در گزینش به‌سلامت اخلاقی، اعتقادی و سیاسی افراد توجه می‌شود اظهار داشت: اما سلایق سیاسی و جناحی و گرایش‌های اعتقادی افراد به مذهب، مرام و مسلک خاصی درگزینش مؤثر نیست بلکه صلاحیت و سلامت آن‌ها معیار و ملاک گزینش است زیرا کلیه افراد جامعه برای ما شهروند درجه‌یک می‌باشند و آن‌ها را در چارچوب قانون گزینش و ضوابط هفتگانه عمومی آن بررسی می‌کنیم.

مدیر هسته گزینش استانداری افزود: در سال‌های گذشته ضمن رعایت اصول حقوق شهروند و رعایت اصل اعتدال به برکت دولت تدبیر و امید فرآیند گزینش و استخدام داوطلبین را با سادگی و سهولت انجام داده و ملاک را حال فعلی افراد دانسته و لغزش‌های گذشته دور افراد را در این امر دخیل ندانسته و در همین راستا موجبات رضایت مراجعین به هسته گزینش استانداری کرمانشاه را فراهم کرده‌ایم.

وی با اشاره به تنوع قومیت و مذاهب و وجود اقوام و اقلیت‌ها، بافرهنگ‌های متفاوت و غنی در استان و خلأ قانون در جذب و گزینش آنان در مقاطع مختلف، بیان داشت: این هسته توفیق یافت با به پیگیری‌های مستمر و مکاتبات و جلسات متعدد با مسئولین محترم هیئت‌های عالی و مرکزی گزینش، درروند امور گزینشی این گروه از داوطلبان تسریع و تسهیل ایجاد نماید.

شعبانی در پایان ضمن گرامیداشت مجدد سالروز 15 دی‌ماه گفت: مفتخریم که مطابق با فرامین ائمه اطهار (ع) دست‌پرورده مکتب اسلام و سیراب گشته از زلال و حی و قرآن در باب گزینش کارکنان نظام اداری با تکیه برد و ویژگی علم و تعهد و فضیلت در انتخاب مستخدمین دولت گام برمی‌داریم زیرا رضایت مردم برای ما بسیار مهم و بنیادی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه