English

استاندار کرمانشاه:

دانشگاه‌ها با دید علمی خود مسیر توسعه را هموار می‌سازند

استاندار کرمانشاه گفت: برای عبور از مشکل بیکاری و رسیدن به توسعه بدون مشارکت دانشگاه‌ها، هزینه‌ها افزایش می‌یابد بنابراین از دانشگاه‌ها می‌خواهیم که برای کمک به حل مشکل بیکاری و رونق اقتصادی در جامعه مشارکت داشته باشند.

دانشگاه‌ها با دید علمی خود مسیر توسعه را هموار می‌سازند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در نشست رئیس و هیئت‌علمی دانشگاه رازی استان بابیان اینکه دانایی و دانش‌بنیان نقش اساسی در توسعه دارد، افزود: اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی و بیکاری را حل کنیم و با دنیا رقابت داشته باشیم نیازمند جدی دانشگاه‌ها در بحث بسیار مهم و بنیادین اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی اظهار داشت: حضور و مشارکت دانشگاه‌ها در مباحث مربوط به توسعه، منجر به حرکت درست و صحیح همه ارکان و مجموعه مدیریتی در استان می‌شود لذا از مسئولین دانشگاه‌ها می‌خواهیم که به کمک استان بیایند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با مشارکت دانشگاه‌ها، توسعه و پیشرفت با کمترین هزینه انجام می‌شود لذا با پای‌کار آمدن دانشگاه‌ها به همان اندازه موانع بر سر توسعه و هزینه‌های آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

بازوند خاطرنشان ساخت: مشارکت نداشتن دانشگاه‌ها در مسیر توسعه حلقه مفقوده‌ای است که نه‌تنها در استان بلکه در کشور هم وجود دارد.

وی بیان داشت: دانشگاه‌ها علاوه بر اینکه با پژوهش و دید علمی خود می‌توانند مسیر توسعه را هموار سازند، قادر هستند که جهت رشد اقتصادی به مردم نیز برای سرمایه‌گذاری و گسیل ساختن سرمایه‌های آن‌ها در خصوص موضوعی، مشاوره دهند.

مقام عالی استان خاطرنشان ساخت: هزینه‌ها برای عبور از مشکل بیکاری و رسیدن به توسعه بدون مشارکت دانشگاه‌ها، افزایش می‌یابد بنابراین از دانشگاه‌ها می‌خواهیم که برای کمک به حل مشکل بیکاری و رونق اقتصادی در جامعه مشارکت داشته باشند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به راکد بودن تعدادی از طرح‌های اقتصادی خاطرنشان ساخت: یکی از علت‌های مهم راکد بودن چنین طرح‌هایی، نداشتن مشاورین علمی است و اگر دانشگاه‌ها به کمک چنین طرح‌هایی می‌آمدند قطعاً این طرح‌ها با این مشکلات روبرو نمی‌شدند.

بازوند در ادامه سخنان به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بابیان اینکه نسخه‌ای بهتر و جامع‌تر از این موضوع برای کشور پیدا نخواهد شد، گفت: اگر می‌خواهیم سرعت توسعه بیشتر شود، بیکاری کاهش پیدا کند و با دنیا رقابت داشته باشیم نیازمند حضور و مشارکت جدی دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی بابیان اینکه با اقتصاد مقاومتی باید مردم را توانمندتر کنیم، اظهار داشت: دانایی نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی دارد لذا اگر دانایی و دانش‌بنیان در اقتصاد موردتوجه جدی قرار گیرد بدون شک همین موضوع اقتصاد ما را نجات خواهد داد و باید توجه داشت که این مهم با صحنه آوردن مردم و مشارکت آن‌ها محقق می‌شود.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه باید به دنبال دانش‌بنیان باشیم و نقش آن را در اقتصاد مقاومتی پررنگ‌تر کنیم، گفت: این باید هنر دانشگاه‌ها باشد که چطور دانش‌بنیان و دانایی را توسعه و رونق اقتصادی بکار گیرند و این موضوعات را تقویت سازند.

وی همچنین در این جلسه خواستار اعمال نظرات علمی و دانشگاهی برای حرکت کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی و توسعه‌یافته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه