English

در نشست تعزیرات حکومتی مطرح شد؛

اعتراض استاندار به فروش «نان کپک‌زده» در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: چهار سال است که مردم استان نان کپک‌زده می‌خورند.

اعتراض استاندار به فروش «نان کپک‌زده» در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، ظهر امروز علی‌محمد احمدی در نشست تعزیرات حکومتی استان که در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اظهار کرد: آیا مردم کهگیلویه وبویراحمد شایسته نان کپک‌زده هستند؟ علوم پزشکی یاسوج متولی این امر و مقصر اصلی است.

احمدی در پاسخ به مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه وبویراحمد مبنی بر اینکه «آرد مناسب در اختیار نانوایی‌ها قرار نمی‌گیرد.» اظهار کرد: آقای زیرایی شما چه موقع به این نتیجه رسیدید؟ شما بعد از چهار سال مدیریت خود به‌تازگی مشکل آرد را متوجه شدید؟ تا امروز که آرد برای سازمان تعزیرات حکومتی استان مطلوب بود، اما پس از نامه بازرسی استان به تعزیرات حکومتی، به‌تازگی متوجه شدید که آرد در استان مشکل دارد، و چهار سال است که مردم استان نان کپک‌زده می‌خورند.

وی تصریح کرد: کیفیت نان در استان پایین است و ازنظر کمی، ‌مقدار وزن نان در نانوایی‌های استان کمتر از اتحادیه نانوایی‌های کشور است.

وی با اشاره به ایجاد میدان تره و بار در استان و ساماندهی وانت‌بارهای دست‌فروش، اظهار کرد: وانت‌بارها به دلیل اینکه هزینه آب، برق و مالیات نمی‌دهند، توجهی به حضور در میادین تره و بار نمی‌دهند.

وی افزود: جولان وانت‌بارها در هیچ جای ایران ‌همچون شهر یاسوج نیست، شهرداری یاسوج، سازمان تعزیرات حکومتی استان و استانداری کهگیلویه وبویراحمد مقصر اصلی این چهره نامناسبی که در مرکز استان مشاهده می‌شود، هستند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه ورودی هر شهری فرهنگ آن شهر را نشان می‌دهد، تصریح کرد: ورودی شهر یاسوج در شأن این مردم نیست، و دکتر نظری فرماندار قبلی بویراحمد باید در این خصوص توضیح می‌دادند، که چرا وضعیت ورودی این شهر نامطلوب است.

وی اضافه کرد: وقتی توانایی جمع‌آوری وانت‌بارها را در سطح شهر ندارید، ادعا می‌کنید که می‌توانید کارهای بزرگ‌تر در شهر انجام دهید، باید این معضل به‌زودی برطرف شود.

احمدی در خطاب به مدیرکل دامپزشکی استان گفت: چرا عده‌ای به راحتی اقدام به فروش شیر فله‌ای در سطح استان می‌کنند، و چه کسی به این افراد مجوز صدور شناسنامه برای لبنیات سنتی می‌دهد؟ که بیش از 70 درصد فروش شیر خام در مرکز شهر یاسوج غیرقانونی است، و اما همچنان شیر خام آزادانه در شهر به فروش می‌رسد.

احمدی در پاسخ به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر اینکه «به این منوال نیست که مواد دامی به‌صورت خام در بازار مصرف می‌شود.» گفت: از کجا بدانیم شیری که مصرف می‌شود، را آقای گوهرگانی پاستوریزه کرده است، یا اینکه شیر خام دامداران را مصرف می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همچنان دامداران شیر خام را به مراکز لبنیات سنتی استان عرضه می‌کنند، و سلامت مردم درخطر است و باید شیر پاستوریزه به مردم ارائه دهیم.

احمدی اظهار داشت: نانوایی‌ها بر درب مغازه خود نوشته‌اند، که نان 300 گرم است، اما وزن آن نان کمتر از 300 گرم، و از طرفی مقداری از آن‌هم سوخته است.

وی رعایت بهداشت در نانوایی‌ها را ضروری دانست، و تصریح کرد: رعایت بهداشت در نانوایی‌های سطح استان ضروری است، که عامل انتقال بیماری‌ها است. بهداشت در نانوایی‌ها باید به‌صورت مستمر رعایت شود.

وی خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: اساس‌نامه اجرایی را برای جلسات آینده با دقت و کامل مطالعه کنید، و همراه با پیشنهاد اجرایی به جلسه ارائه دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه