English

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی:

استفاده از کتاب‌های کمک درسی سواد دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: کتاب‌های درسی حاصل تلاش‌ برنامه‌ریزان درسی و گروه‌های آموزشی مناطق مختلف استان‌ها است و استفاده از کتب کمک درسی به معنای نادیده گرفتن کتاب‌های درسی است.

استفاده از کتاب‌های کمک درسی سواد دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، اسدالله عباسی با انتقاد نسبت به استفاده از کتاب های کمک درسی در مدارس گفت: استفاده از توانمندی و دانش معلمان با وجود کتاب‌های کمک درسی محقق نمی‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کتاب‌های درسی حاصل تلاش‌ برنامه‌ریزان درسی و گروه‌های آموزشی مناطق مختلف استان‌ها است و استفاده از کتب کمک درسی به معنای نادیده گرفتن کتاب‌های درسی است.

وی با بیان اینکه کتاب‌های کمک درسی میانبری برای پیدا کردن پاسخ سوالات است، بیان کرد: دانش‌آموزان برای پاسخگویی به سوالات باید از خلاقیت خود استفاده کنند و کتب کمک درسی مانع رشد و پرورش استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: استفاده از کتب کمک درسی سواد و بنیه علمی دانش‌آموزان را در سطح کیفی پایینی نگه می‌دارد؛ در این صورت دانش‌آموزان نمی‌توانند در مواقع ضروری از معلومات خود استفاده کنند.

عباسی با بیان اینکه کتاب‌های کمک درسی به تجارت تبدیل شده است، تاکید کرد: استفاده از کتب کمک درسی مانع استفاده بهینه از کتاب‌های درسی می شود و بار مالی زیادی به خانواده‌ها وارد می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: استفاده از کتاب‌های کمک درسی سواد دانش‌آموزان را کاهش می‌دهد؛ تبلیغاتی که برای استفاده از این کتاب‌ها می شود عاملی برای گسترش آنهاست؛ اگرچا کتاب‌های درسی تمام نیاز دانش‌آموزان را برطرف نمی‌کند اما استفاده از کمک درسی ضروری نیست و با جزوه این مشکل برطرف می‌شود.

وی افزود : کتب کمک درسی بار علمی زیادی ندارند و معلمان نیز می‌توانند این معلومات را به دانش‌آموزان ارائه دهند؛ در صورتی که معلمان کمبودی در کتاب‌های درسی دیدند می‌توانند آن را با جزوه‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان می‌گذارند برطرف کنند؛ متاسفانه کمک درسی جایگزین کتاب‌های درسی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: آموزش وپروش برای رسیدگی به این موضوع باید ورود کند؛ واحد ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش باید بر عملکرد مدارس در زمینه استفاده از کتاب‌های کمک درسی نظارت کند اما اقدامی در این زمینه نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه