English

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به زنان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق ماده 131 برنامه ششم توسعه اقتصادی به‌صراحت اعمال سیاست‌هایی برای ایجاد فرصت استفاده و بروز توانایی برای زنان تکریم شده است.

توجه ویژه دولت تدبیر و امید به زنان

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، صبح امروز آذر صفایی‌نیا در نشست زنان و خانواده که با حضور اعضای این نشست در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بیش از نیمی اعضای این نشست در جلسه حضور ندارند، این در حالی است که نقش و حضور زنان از اصول اساسی و توسعه یک جامعه است.

صفایی نیا بابیان اینکه زن ایرانی امروزه یک زن تحصیل‌کرده، که سنگ بنای بنیان خانواده است، گفت: وقتی بانوان با حجم سنگینی از وظایف در جامعه حضور مطلوبی دارند، نقش این قشر در توسعه همه‌جانبه غیرقابل کتمان است و همچنین زنان در بسیاری از موارد بسیار دقیق‌تر از آقایان فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بانوان باید خود را باور داشته باشند، و با ظرفیت‌های مطلوب خود برای هم‌افزایی دوچندان در کنار همدیگر قرار گیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بابیان اینکه دولت دوازدهم در قانون برنامه ششم توسعه برای بهبود جایگاه زنان و فعالیت‌های آنان زمینه‌هایی را فراهم‌کرده است، گفت: طبق ماده 131 برنامه ششم توسعه اقتصادی به‌صراحت اعمال سیاست‌هایی برای ایجاد فرصت استفاده و بروز توانایی برای زنان تکریم شده است، و همچنین خانم «ابتکار» معاون رئیس‌جمهور به نقش و مشارکت امور بانوان در سطح شهرستان و استان‌ها تأکید دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون زنان با حضور پر رنگ خود در همه عرصه‌ها ازجمله ادارات و حفظ بنیان خانواده خود را ثابت کرده‌اند، اظهار کرد: زنان گروه‌های مختلف جامعه در نهادهای دولتی و غیردولتی برای بهبود وضعیت این قشر همبستگی داشته باشند.

صفایی نیا با گلایه شدید از اعضای اصلی این نشست تصریح کرد: از آقایان گله‌مند هستیم که زنان را به رسمیت نمی‌شناسند، این در حالی است که اکنون بانوان استان آماده حضور در نشست‌های رسمی خود را ندارند، زنان باید مسئولیت‌های اداری را همچون فعالیت‌های منزل مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه اگر همبستگی زنان در جامعه مطلوب بود، تریبون رسانه‌ها برای منافع بانوان اشغال می‌کرد، افزود: زنان در مسئولیت‌های اداری خود که باید یاور و پشتیبان همدیگر باشند، اما می‌بینیم که هیچ‌کدام حتی در جلسات امور بانوان حضور ندارند.

وی خطاب به مشاور امور بانوان در دستگاه‌های اجرایی استان اظهار داشت: بسیاری از فعالیت‌های حوزه بانوان در ادارات روتین و تکراری است، که باید خلاقیت و ایده به خرج دهید.

مدیرکل استانداری اظهار کرد: زنان جامعه برای ارائه توانمندی‌های خود و موفقیت باید به خودباوری برسند تا راه پیشرفت هموارتر شود.

وی با اشاره به‌ ضرورت تشکیل نشست‌های امور بانوان عنوان کرد: فقط به برگزاری جلسات صرفاً اکتفا نکنیم، و مشکلات زنان دغدغه باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه